3,5 млн. лева от граждани са взели телефонни измамници за година
Близо 3,5 млн. лева са взели телефонни измамници от български граждани в рамките на миналата година. От МВР уточняват, че възрастните хора остават най-честите жертви на подобен вид престъпления.
От известно време измамниците действат и по нова схема - фалшиви обаждания от името на дружества за комунални услуги.
Златка Падинкова от Главна дирекция "Национална полиция" посочи пред БНР, че регистрираните телефонни измами са се увеличили два пъти.
"Това е един престъпен бизнес, който дава възможност на извършителите с незначителна инвестиция да генерират значителен престъпен доход."
Основните сюжети, използвани от извършителите, са свързани с (уж) съдействие на полицията при провеждане на полицейска операция, лечение или операция на роднина, който е претърпял злополука, освобождаване на роднина, предизвикал пътнотранспортно произшествие.
Напоследък се повява и сюжета за неплатени задължения към дружество за комунални услуги. Представят се като служители на дружество за електроразпределение например. Обаждането им обикновено е последвано от обаждане от мним полицай, който казва, че в района действат телефонни измамници и има голяма вероятност да посетят дома на потенциалната жертва, за да я оберат. Търсят съдействие от човека с определени налични парични средства да окаже помощ на полицията, за да бъдат задържани въпросните телефонни измамници.
Телефонните измамници са изключително адаптивни и се възползват от различни сценарии, от информация, която излиза от новини, отбеляза още Падинкова.
Тя поясни, че извършителите на този вид престъпления често действат от територията на Румъния, но не извършват престъпления там. От действията им са засегнати български граждани. Използват карти за предплатена мобилност.