Макс Верстапен най-бърз на "Интерлагос"

Нидерландецът Макс Ферстапен с Ред Бул спечели състезанието за Голямата награда на Бразилия във Формула 1 и се доближи още повече до това да спечели за четвърти пореден път световната титла. Ферстапен потегли от 15-о място, но използва по перфектен начин изключително тежките метеорологични условия, за да се добере до първата си победа от Гран при на Испания през юни тази година.

Надпреварата пък се превърна в пълен крах за единствения претендент за короната на Ферстапен Ландо Норис. Британският пилот на МакЛарън тръгна от полпозишън, но направи куп грешки и в крайна сметка завърши на шеста позиция. Така разликата между Ферстапен и Норис се увеличи до 62 точки при оставащи само три кръга до края. Така чисто теоретично нидерландецът може да стане шампион още след три седмици в следващия кръг в Гран при на Лас Вегас.

Останалите две места на подиума в днешния ден бяха за французите Естебан Окон и Пиер Гасли. Съотборниците от тима на Алпин също успяха да се ориентират отлично към постоянните промени на трасето, за да се поздравят с позиции на почетната стълбичка.

Хаосът завладя пистата "Интерлагос" още преди състезанието дори да е започнало, а непрестанният дъжд над Сао Пауло по никакъв начин не правеше задачата на пилотите и на техните екипи по-лесна. Още във формиращата обиколка Ланс Строл (Астън Мартин) загуби контрол над колата си и се озова в чакъла при завой номер 4, което сложи край на участието му в състезанието. Намиращият се на полпозишън Ландо Норис пък тръгна преди да види зелена светлина, заради което рейс контролът на състезанието обяви, че ще го разследва. След забавяне от около 20 минути състезанието все пак започна, като Норис загуби първата си позиция за сметка на сънародника си Джордж Ръсел. Пилотът на Мерцедес, който потегли от втора позиция, излезе начело още при първия завой и остана на първото място повече от 20 обиколки, докато не реши да влезе за смяна на гумите.

В същото време Макс Ферстапен, който трябваше да потегли от 17-а позиция, но в крайна сметка започна 15-и заради невъзможността на тайландеца Александър Албон (Уилямс) да стартира и отпадането на Строл, успя още до края на първата обиколка да пробие до десетата позиция. Състезанието вървеше с почти постоянни минимални инциденти, докато дъждът не започна да се усилва изключително много след 20-ата обиколка.

В 32-рата обиколка аржентинецът Франко Колапинто с Уилямс стана жертва на аквапланинга и заби колата си в предпазната стена в близост до старт-финалната права, заради което състезанието беше прекратено в 33-тата обиколка за повече от 20 минути. Това се оказа отлична новина за Ферстапен, който след решението на Ръсел и Норис да влязат в бокса успя да пробие до втората позиция. Начело бе Естебан Окон от Алпин, а зад Ферстапен бе другият французин от Алпин - Пиер Гасли. Четвърти при рестартирането на състезанието бе Ландо Норис, а след него следваха Джордж Ръсел и японецът Юки Цунода с РБ. На седмо и осмо място се подредиха Шарл Льоклер с Ферари и Оскар Пиастри с МакЛарън.

При подновяването всички пилоти заложиха на гумите интермедия, а не на тези за екстремно мокро време, което веднага започна да създава проблеми за някои от тях. Първият с такива бе Ландо Норис, който излетя в зоната за сигурност на един от завоите, но все пак успя да се размине с инцидент. Той обаче бе задминат от Джордж Ръсел и изведнъж се оказа пети в колоната. Следващата жертва на мократа писта бе Карлос Сайнс. Испанският пилот на Ферари се завъртя на един от завоите и също приключи участието си в състезанието, което доведе до нова кола за сигурност на пистата. След поредното рестартиране на състезанието в 42-рата обиколка Ферстапен най-после успя да изпревари Окон и да излезе на първото място. В същото време Норис отново не успя да спре на един от завоите и пак напусна пределите на пистата, което го свали до седмото място. 

Съотборникът на Норис Оскар Пиастри веднага го пропусна пред себе си, което бе очаквано, особено с оглед на факта, че австралиецът получи и наказание от 10 секунди. Постепенно обаче дъждът над пистата намаля и тя дори започна да изсъхва, което бе още една добра новина за Ферстапен, който няколко тура преди края записа и най-бързата обиколка в състезанието от от 1:20.407 минути. Разместванията зад него пък практически спряха, което се оказа още един проблем за неговия съперник Норис. Така в оставащите три старта до края британецът ще трябва да се надява на чудо, за да стане за първи път в кариерата си световен шампион.

Още от БНР уеб