Решават утре ще има ли рейсове до Труд и Войводиново
"Утре се събираме при проф. Янчева за да обсъдим и ако от община Пловдив имат волята, ние сме „за“ двете линии да ходят до Труд и Войводиново, тъй като освен жителите на двете села, голяма част от жителите на град Пловдив работят в индустриалните зони във Войводиново и Труд. Каквото е необходимо и каквито условия да поставят от община Пловдив, ние ще ги изпълним, стига те да имат добрата воля и да направят анекс към договора, за да може да е в услуга на хората", заяви Иванов.
Срещата утре е насрочена за 9:30 ч. и на нея от двете общини, заедно с превозвачите, ще се опитат да удовлетворят исканията на хората, обясни кметът. По думите му обаче, няма как общината да финансира градските линии, тъй като законът не го позволява. Единственият начин това да стане е, ако селата са под 500 жители или са в планински и гранични зони. Община "Марица" не отговаря на тези условия, поясни Димитър Иванов.
"В конкретния случай, за да може градски линии от Пловдив да обслужват близките до града села, това изцяло е във възможностите на община Пловдив, която има договор с превозвача. И ако в договора е споменато, че градската линия с №1 трябва да ходи до село Труд, ние сме „за“, каза още Иванов.
Той припомни, че преди 10 години маршрутът линия №1 е бил до село Труд. Според него в момента през село Труд минават 18 автобуса в посока Карлово, община Хисаря и близките населени места от община Съединение. От 5:50 ч. е първият превоз, до 8:35 е вторият превоз. Отделно влаковете за Карлово също спират в селото, а има и маршрутка с №5 също пътува до село Труд.
Припомняме, че вчера жители на село Труд блокираха пътя за Карлово заради липсата на удобен транспорт до Пловдив. Те се оплакаха, че маршрутка №5 напоследък не е достатъчно редовна. Протестът беше подкрепен и от жители на село Войводиново, което през август остана без градски автобус № 15, спрял заради повторното затваряне на Брезовско шосе в Пловдив.