Нов стандарт за превоз на малки деца в автомобилите
"Предишният стандарт беше въведен през 2004 година, тогава България не беше член на ЕС, ние станахме член 2007 и някъде към 2010 година се заговори за това, че трябва да има законови изисквания за превозване на деца. Тогава, около 2012 беше променен Законът за движение по пътищата и за първи път се въведе изискването за детски обезопасителни системи. Доста трудно започнахме да научаваме родителите, че това е изключително важно. Ще дам само едни цифри - годишно в България загиват около 32 деца при катастрофи и най-лошото е, че 70% от тези деца са загинали вътре в автомобила", каза той.
Тодоров подчерта, че тенденцията е константа и не се променя, което означава, че все още българските родители са готови да закупят на детето си много скъпа електронна игра, но не отделят средства за детско столче.
"Дали ще е столче от стария, или новия стандарт, при всички случаи то е изключително важно. Също така е важно ако то няма изофикс система да се използват коланите на автомобила на задната седалка. Разбира се, стандартите в автомобила се променят така, че това са едни добри тенденции. Да, ние сме имали пререкания с Пътна полиция, защото в сегашния закон пише, че дете до 150 см. трябва задължително да бъде в детска обезопасителна система. И когато ви спре на пътя Пътна полиция започват спорове точно колко е високо детето, 140 ли е, 155 ли е, ние нямаме рулетки да ги мерим ... Малко са санкционираните водачи, които превозват деца без системи за безопасност", заяви той.
И посочи, че това има възпитателен ефект, тъй като детето влизайки в автомобила вече се научава, че има правила, които трябва да се спазват.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.