1 милион нощувки в Мараш?

Предложението за развитието на Мараш на експерта Лъчезар Лазаров

Да бъде изградена до края на годината интернет платформа, която да позволява бързото закупуване на билети и пакетни оферти за туристическите обекти в Шумен, Велики Преслав и Каспичан. Това предлага новата концепция за развитието на туризма в трите общини, представена днес. „Трябва да бъде спазен принципът - виждам, искам и купувам на момента“, обясни експертът Ивайло Кожухаров, чийто екип е разработил плана. Той препоръча да бъде използван изкуствен интелект, който да продава пакетни посещения за забележителностите. Общините не бива да забравят и за традиционните рекламни похвати като билбордове и брошури. „Всеки, който преминава покрай Шумен, трябва да знае какво може да види тук и да има възможност веднага да си купи билет“, уточни Кожухаров. Това са препоръки в графата с краткосрочните приоритети.

Сред средносрочните е използването на минералните води в Мараш за лечебни и СПА услуги. Планът препоръчва да бъде изграден модерен курорт от устойчив тип с тематични хотели. „Един от хотелите може да е с историческа тематика, а друг с космическа. Целта е разнообразието да връща туристи, които ще искат да видят и другото“, каза експертът Лъчезар Лазаров.

Ако Мараш се превърне в Лас Вегас с минерални басейни, там могат да бъдат реализирани 1 млн. нощувки на година, които ще носят печалба от над 200 млн. лева, добави Кожухаров. За да се осъществи подобен проект, който ще засенчи всички исторически атракции в трите общини е важно да се заложи отсега на подготовката на кадри, съветват експертите.

Планът за туристическо развитие на трите общини предвижда още изграждане на комплекс за моторни спортове, въжен парк на Шуменското плато и лифт до Мемориалния комплекс „Създатели на българската държава“.

Маркетингът на Шумен, Велики Преслав и Каспичан трябва да е общ и да започне от нулата, казват експертите. Рекламните послания трябва да се въртят около първите български столици и обещания за пътуване във времето. Във всички визуални реклами е задължително да бъде включван Мадарският конник, който ще присъства и на гърба на българските евро центове. Предложено бе популяризирането на хаштаг в социалните медии #681.

Специално внимание трябва да бъде насочено към румънския пазар. 17% от целия външен туристически поток в България за миналата година е дошъл от северната ни съседка. А Букурещ е на три часа път с автомобил от Шумен. Румънците могат да бъдат изкушени с пакетни оферти, които да включват не само посещения в Плиска и Преслав, но и във Велико Търново.  

Екипът на Кожухаров препоръча на община Шумен да организира по-малко, но по-масови събития. Такова може да е ежегоден летен фестивал, който да чества основаването на българската държава. За да се подчертае това, че Шумен е университетски град, може да се организира и голям тематичен студентски празник, който да включва местни знаменитости. „Потенциалът на семейство Стораро, което е от Шумен, не е за пренебрегване“, обясни експертът в туризма Ивайло Кожухаров.

Екипът от експерти говори повече от час за това как историческите обекти в трите общини трябва да привличат масово туристи, но не стана ясно къде и как тези посетители ще задоволяват физиологичните си нужди. В част от външните туристически обекти липсват тоалетни с течаща вода. „Да, това е най-важното, защото когато спре автобус с туристи, първата им работа е да посетят тоалетна“, съгласи се Кожухаров. По време на представянето на плана обаче този проблем не бе споменат.

Още от БНР уеб