Габриела Руменова: Търговците на морските ни курорти са длъжни да пишат цените на стоките

Габриела Руменова


Най-честото нарушение на морските ни курорти са необявени цени на храни, като така потребителят не може да вземе информирано решение дали да си купи стоката. Краткото време за реакция също насочва към нелоялна търговска практика. Друго нарушение е ограничението за плащане с карта, както и поднасяне на отворени алкохолни и безалкохолни напитки. По тези въпроси, и за абсурдната такса "Климатик" разговарях с Габриела Руменова от "Ние, потребителите": 
До какво води липсата на цена на стоките: "Това може да доведе до други нарушения, включително и до различен тип нелоялни търговски практики. Защото когато няма цена в курортите, особено знаете, че много често всичко е няколко пъти по-скъпо, клиентите научават устно от търговеца колко струва това, което са си избрали. И трябва да вземат решение дали да го купят, въпреки че го държат в ръцете си или да се откажат от тази покупка за много, много кратко време, буквално за секунди, а и това ги притиска. Понякога не взимат рационално решение и това води до нарушаване на техните икономически интереси, особено когато те имат и малки деца и трябва да им обяснят, че няма да им купят това, защото е по-скъпо, отколкото са очаквали. Законът не случайно казва изрично, че до всяка стока в непосредствена близост трябва да е поставена нейната цена, която да е четливо, ясно изписана и да не въвежда потребителите в заблуждение. И също така е много важно да отбележим и търговците да чуят, цената задължително трябва да е и в български лева, дори когато те очакват да имат клиенти от други националности".

Още от Сутрешен блок "След първото кафе"