Ангел Попов: Увеличаването скоростта на автобусите в София е ненужно и опасно
![](https://static.bnr.bg/gallery/cr/d811a250e52e06a8706e9ab889691a6d.jpg)
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов, експерт от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП).
Той подчерта, че от 1 юли зам.-кметът по транспорта в Столичната община е увеличил скоростта на автобусите като е намалил в графика времето на придвижване между две спирки.
"Събрахме достатъчно информация и през следващата седмица на пресконференция ще докажем, че това е ненужно и опасно. Сега средната скорост в градския транспорт е около 27 км/ч. Превозните средства могат да се движат и по-бързо, но зависи от настилката и условията. В столицата се появиха бус ленти, но и много пешеходни пътеки и легнали полицаи", каза специалистът, който е бил и зам.-министър на транспорта.
Според него две седмици и половина след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, нищо не се случва в централните улици, по които бе въведена реорганизация на движение и паркиране (бул. "Патриарх Евтимий", "Фритьоф Нансен" и "Витоша").
"Не мога да разбера защо държавата не прилага санкция за неизпълнение на решение на съда. Вече 2 седмици никой нищо не предприема. Ние (от ЕЦТП) сме пуснали сигнал до прокуратурата още преди решението на съда - преди 3 седмици. Върховният административен съд е дал точна формулировка на това, което е направено. Ключовата думичка е незаконно. Всичко държавни органи трябва да се сезират и да бъдат премахнати всички неща, поставени без причина", допълни Ангел Попов.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
- Потърсихме и позицията на Столичната община по казуса за реорганизацията на движение, в лицето на зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, но засега нямаме дори писмен отговор.