Почти всички междуселищни линии са губещи

Димитър Владимиров разговаря с Илия Зюмбилев

"Дори когато се налага определянето на превозвач чрез пряко възлагане при кризисна ситуация, това не освобождава общините от задължението да обявят обществена поръчка за избор на титулярен изпълнител на услугата". Това каза за Радио Пловдив областният управител Илия Зюмбилев, след като тази седмица след оттеглянето на „Хеброс бус“ други превозвачи поеха линията Пловдив-София, както и Пловдив-Карлово.

Зюмбилев призна, че все по-трудно транспортни фирми се наемат да изпълняват превози по голяма част от областните линии заради малкия брой пътуващи.

Кризата се задълбочи след ковид пандемията, когато заради ограниченията за пътуване и опасенията от разпространение на заразата  общественият автобусен транспорт понесе загуби.

„Спешната мярка е краен вариант хората да не останат без транспорт“, добави областният управител. Той очаква законодателни промени, уреждащи възможността общините да дотират транспорта по нерентабилните междуселищни линии.

„Почти всички междуселищни линии в областта са губещи“, смята Илия Зюмбилев.

 Припомням, че все още не е ясно как ще се изпълняват маршрутите до Панагюрище и хисарското село Старосел. Линията до София беше поета от „Мери транс“, а автобуси на „Якимо Контрол се движат по направлението Пловдив-Карлово. 


Още от Ден след ден