Студент по архитектура: Идеята на синята зона не е да бъде удобна за всеки, а да дестимулира хората да се придвижват с личен автомобил

В българските градове има прекалено голяма моторизация. Почти няма изключение от правилото, че градовете с висок стандарт на живот не зависят от придвижването с личен автомобил. Това коментира за Радио Варна студентът по архитектура Руслан Дражев. Той даде за пример австрийската столица Виена, където се разработва идеята леки коли, различни от електромобилите, да нямат право да навлизат в центъра. Тук не говорим за такса паркиране, а изобщо за право на движение, допълни Дражев. Хората от години там масово продават автомобилите си, защото за тях е по-скъпо придвижването с кола, каза още Дражев. 

Той даде полезни идеи за функционирането на синя и зелена зона във Варна. "Идеята на въвеждането на синята зона не е да бъде удобна за всеки, а да откаже хората да се придвижват с личния си автомобил", каза още студентът по архитектура.

По думите му оптимизацията на градския транспорт е един от начините варненци да сведат до минимум ползването на автомобилите си. 

Удобна ли е за гражданите синята зона? Чуйте мнението на Руслан Дражев:


Още от БНР уеб