Започва Зимният фестивал в израелския център за танц "Сузан Делал"

Какво е самотата? Балетистите от една от знаковите за Израел трупи за модерен балет „Батшева“, чийто основен език на движенията се нарича „гага“ и се изучава в хореографските академии по света, и този път са се опитали да увлекат публиката в необичайно сценично приключение. Всяка от частите на представлението е сякаш „сама за себе си“, за обединението им е важен зрителския поглед и отношение. Докато в първата част „Декаданс“ балетните артисти влизат един след друг на сцената, стъпките и движенията са общи за всички. Проблемът е в интерпретацията. Оказва се, че дори общ балетен текст може да има толкова различни изказа, че всеки да е хем уникален, хем самотен сред множеството. Във втория танц „Последната работа“ зрителят „попада“ в зала за фитнес. Там всеки се упражнява посвоему, но в един момент страничният взор, какъвто е този на зрителя, забелязва,че всичко е в необикновен ансамбъл от иначе самотни и различни движения.

В балета „Батшева“ публиката е едно от главните действащи лица, от нейния поглед зависи спектакъла и той едновременно е различен за всеки зрител. Идеята на историята, разказана чрез танц, е свързана в организацията на ритъма, динамиката, традициите и много зависи от интерпретацията, която танцьорите дават на хореографията. За зрителите те са по-ясни от намеренията на хореографа. И точно от интерпретацията зависи вълнението на зрителя. В моя балет няма само една идея. Дори и най-интересната идея на света не заслужава заради нея да се прави балет. Това, което предлагам на зрителите, е публиката да е наблюдател на различни равнища, да е част от спектакълапредстави своята най-нова постановка хореографът на танцовата трупа Оад Наарин, създател на балетния език „гага“.

С този спектакъл започва зимният фестивал в прочутия израелски център за танц „Сузан Делал“. Езикът „гага“, който хореографът и танцьорите развиха в продължение на дълги години, има своя „лаборатория“. Движението е необятно и всеки път открояваме нови негови измерения и активизираме нови нюанси. Така този език се развива и ни помага да изграждаме нашите балетни спектакли. Но това е и инструментариум, който обогатява ежедневието на зрителите. Насочва ги как още по-рационално могат да използват възможностите на човешкото тяло в ежедневието. Има понятия и изрази в балетния език, който ние,в различни спектакли,сме внушили на всички, които се интересуват от танцовия език „гага“, но все още нямаме речник. Мисля, че танците ни могат да бъдат разбрани навсякъде по света, но при едно условие  -реакциите на зрителите зависят от тяхната подготовка, от традициите на съответната държава, та дори от залата, където играем и от актуалните събития вън от нея. В същото време ние сме „полиглоти“ и не говорим само „гага“, но използваме инструментариума на класическия балет. Това не е в конфликт нито с ежедневните движения на всеки човек, например разходка край морето, нито с всички останали танци и движениясподели Гили Навот - художествената ръководителка на трупата.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05