Лекция пред израелски оперни дейци и меломани предшества гостуването на Пекинската опера или както в Китай се нарича – Национален театър Бейджин. От китайския културен център бяха поканили преподаватели от училището към операта, защото знаеха, че названието „опера“ е дадено от европейците, но това сценично изкуство е доста различно от традиционното в Европа и има опасност част от публиката да не издържи гледането на спектакъла поради неинформираност и да използва приетото излизане за похапване по време на представлението, достигащо и до 6 часа, за да не се върне повече в залата.
Най-напред беше представен оркестърът, който се дели на струнна секция, състояща се от инструменти без европейски аналог, която по време на спектакъла води действието, и ударна секция, която илюстрира бойните сцени и акробатиката. Задължителните сценични персонажи са 13, както допреди 70 години и женските роли са се изпълнявали от мъже. Сред персонажите –войни има един на мъж на средна възраст и такива на младежи. Демонстрирано беше как изиграват сцена от спектакъла, която трябва да изобразява схватка в тъмна стая, въпреки че всъщност играят на осветената сцена. Всеки жест е изчислен до милиметър, като че да няма наранени, но пред очите на публиката се демонстрира бойно изкуство като на кино или на състезание. Вторите персонажи са „девойките“. От тях се изисква по-малко да пеят, въпреки че имат и вокални партии, отколкото да танцуват. На сцената бяха поканени водещи балетисти от Израелската опера, които силно се затрудниха да повторят движенията, изпълнявани от „девойките“. За тях се изисква азиатска гъвкавост и съвсем различна постановка на тялото.
При комичните персонажи Пекинската опера изцяло се уповава на условностите за изобразяване на радост и скръб на традиционния китайски театър. Ако зрителят не познава тези условности, всичко му изглежда твърде изкуствено. Така играеше актьорът, който изобразяваше чичото на главната героиня в корейския сериал „Съкровище в двореца“ по Българската национална телевизия. Доста трудно е звукоизвличането при тези прийоми. Двама преподаватели по вокална постановка на гласа в Телавивската консерватория откриха, че не могат да повторят звуците по начина, по който китайските артисти го правят. При демонстрацията на сценична акробатика, китайските артисти въобще не поканиха европейци да им партнират. Следваше силно съкратен вариант на спектакъл на Пекинската опера, сведен до 4 часа. Този вид театър е бил предназначен само за царския двор. След изучаване в училищата, сега публиката е на много по-широка основа.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..