Премиера на „Дидона и Еней“ в Телавивската опера

Израелската опера в Тел Авив
Снимка: Росица Кавалджиева

Има ли нещо по-митично от един мит? Да, морето, което може да направи дори мита за Еней и Дидона твърде реален! Предложението на творците на този спектакъл е влизайки в залата на Телавивската опера всеки да смъкне между 10 и 60 години от гърба си и в продължение на час и 15 минути да поживее в приказките. Предлагат му го бароковият композитор Хенри Пърсел, който е писал това произведение за колежански спектакъл, когато е бил само на 25 години, и съвременните белгийски режисьори и сценографи Сесил Русса и Жюлиен Любек, които по-скоро са специалисти по акробатика, пантомима и балет.

В приказното подводно царство или на брега на морето, където са показали поне 5 невероятни начина да се изобразят движещите се вълни, всичко е възможно. Магьосницата, чиято роля се изпълнява от тенора Гай Манхайм, се оказва огромен октопод, чиито пипала се мърдат, докато най-стабилният певец в този спектакъл изпълнява ролята си. Наоколо палави рачета правят невероятни акробатични и каскадьорски номера, а нимфи танцуват ту върху подвижните скали, ту около тях или в невероятните пещери. С тази постановка, в която участват най-младите солисти на Телавивската опера- някои завършили студията към нея, а други много престижни музикални академии по цял свят, тук не просто трябваше добре да изпеят партиите си, но и да ги изтанцуват. Двете русалки пееха, седнали на въжени люлки, спуснати от чигите над сцената, докато рибки и различни морски животни около тях, също така на въжета, демонстрираха сложни акробатничи номера. При това без каквато и да е била осигуровка.

Единственото наистина митично същество е богът на любовта Ерос, който дори използва сърпа на месечината, за да изпълни своя акробатничен танц, високо над земните и морски страсти, под самия „таван“ на сцената и оттам изпраща опасните си стрели. А те привързват картагенската царица Дидона с героя на Енеида Еней, за когото отбиването на брега на днешен Тунис е само кратък отдих по пътя му към вечния град. Но нали всичко край морето е море, в края на спектакъла корабът отвежда Еней към бъдещото му завоевание- Рим, а бездната поглъща Дидона(в ролята Анат Чарни), пеещата прочутата си прощална ария. А от дъното на морето се чуват воплите на морските обитатели. Наистина като от дъното на морето звучеше хорът, който в тази постановка пееше от кошарата на оркестъра. Самият оркестър бе прочутия състав за старинна музика "Барокада",музикантите от който свирят на старинни инструменти под диригентството на Ейтан Шмайсер. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05