Живописни платна в големи размери и елементи от скулптурни предмети – така изглеждат „Линии до Опашки“ на Радослав Нинов – Руди, които вече можете да видите в галерията за съвременно изкуство UniCredit Studio.
Изложбата, която ще бъде част от обновеното галерийно простраство до 21 април, кара зрителитя да си зададе един конкретен въпрос – линията ли следва опашката, или опашката гони линията. Творбите на Радослав са на границата между категоричната фигуралност и пълната абстракция. За това говори и направената от него „артистичната книга“, която също е част от изложбата. В нея се преплитат дигиталната игра с образите и символичният текст на Уил Нарби „Джъд и Кофа“, от който Радослав черпи вдъхновение.
Руди е носител на наградата за полет в изкуството на фондация „Стоян Камбарев“, която включва реализацията на тази изложба. Завършил е изящни изкуства в университета „Голдсмитс“ в Лондон.
Може би това е и причината в творбите му да се забелязва една лекота и безгрижност, която може да се проследи в ранните комикси от началото на XX век, предимно в САЩ и Великобритания. Тази есен пък Радослав ще продължи образованието си в училището по изкуства „Щедел“ във Франкфурт, Германия. Засега обаче той все още е в София и има много поводи да хване четката. А какъв е пътят от линните до опашките, чуйте в итервюто.
Повече за „Линии до Опашки“ и отворените пространства на Радослав Нинов можете да разберете и в рамките на ART MEETS – срещи със съвременни творци от различни области – тази вечер от 19 часа в Move.BG.
Този път в неформален разговор публиката ще се срещне с кураторката Стефка Цанева, която ще говори за дългосрочния си проект "Нещо свое, нещо ново, нещо назаем, нещо синьо", както и със самия Радослав Нинов – Руди.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...