Те винаги са били част от различни светове. Той е на 20 и е глух. Тя пък е майка на 20-годишно глухо момче и създава техно музика. Едновременно с това обаче те са в постоянна симбиоза: той усеща нейната музика директно с тялото си, а тя чувства болката му. Те са майка и син, но и приятели. В момента, в който на нея й поставят диагноза мозъчно увреждане, причинено от алкохол обаче, на него му се налага да започне сам да се грижи за себе си. Така той се изправя пред предсмъртното ѝ желание по един типичен за него лаконичен начин. Той се казва Адам и това е неговата филмова история, но не съвсем. Във филма, носещ именно това име – „Адам“, режисьорката Мария Солрун разказва историята на своята майка и превръща личната болка във филмов сюжет.
Във „Време и половина“ днес ви срещаме с човека, продуцирал тази тъжна житейска история и с жената, изиграла една от главните роли в нея.
Вече повече от 30 години Джим Старк се занимава с продуциране на филми. Всичко започва, когато се среща с Джим Джармуш – американският филмов режисьор, смятан за една от водещите фигура в т. нар. независимо кино. В неговите филмите почти винаги се разказва за чужденци, попаднали в американската реалност, която обаче се оказва доста по-различна от тази в холивудските продукции. Именно от това и се интересува американският продуцент Джим Старк – от универсалните истории, които вълнуват публиката и представят реалността такава, каквато е. Така и стига до Мария Солрун и нейният „Адам“ – филмът, който беше част от 22-рия София Филм Фест. Историята на Адам е болезнена, а изборът, пред който е изправен – повече от истински и труден. Освен Джим Старк, част от семейството на „Адам“ става и Естер Томпа – млада румънска актриса, която живее в Берлин и знае 7 езика. Какво в историята, разказана от Мария Солрун, ги впечатли дотолкова, че да станат част от нея?
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...