Почти легендарна е представата, че музикантите – „роби“ на изкуството, на което са се посветили с душа, сърце, всекидневно физическо себеотдаване, (за да подържат технически формата си) са потопени изцяло в света от звуци. И че в този техен свят няма място за странични отклонения. Но това невинаги е така. От времето на барока, че и години преди него, та чак до наши дни съществуват свързани с музиката личности, които намират време, сили и енергия да задоволяват други свои (различни от музикалните) потребности. Кои от кои по-причудливи и за мнозина – неочаквани. В няколко срещи в пространството между барока и рока разказваме за уменията на големия композитор Й.С.Бах – известен и като любител на доброто вино, но и като конструктор на нови инструменти (лютня-клавичембало и виола помпоза); пчеларството, практикувано от китариста Стийв Вай; колекционерската страст на Георг Фридрих Хендел и Арканджело Корели към произведения на живописта; лова и ездата – практикувани от аристократа на английския рок Стиви Уинуд; отношението на бароковия майстор Георг-Филип Телеман към цветята; страстта на различни музиканти (Джон Денвър, „Бърдс“ и др.) към полети и самолети, както и потребността у певицата Джони Мичъл и нейния колега Кет Стивънс да рисуват, а и да създават художествено оформление за своите албуми. Всичко това създаде и разпали нашата колекционерска потребност да съчетаем интересните занимания на легендарни рок/барок музиканти и да ги представим на вашето внимание. Добре дошли сте.
Операта е по едноименната пиеса на Жул Барбие и Мишел Каре, базирана върху приказки на Е. Т. А. Хофман Либрето: Жул Барбие Световна премиера (без действието "Жулиета"): 10 февруари 1881, "Опера Комик", Париж Първо изпълнение в България: 9 март 1922, София Място и време на действие - Нюрнберг, Германия; Венеция, Италия - началото на ХІХ век..
Музика: Джузепе Верди Либрето: Франческо Пиаве по драмата на Виктор Юго. Представена за първи път: 9 март 1844 година във Венеция. Действащи лица: • Ернани - бивш благородник, в момента разбойник (тенор) • Елвира - годеница на Да Силва, влюбена в Ернани (сопран) • Гомес да Силва - испански благородник (бас) • Дон Карлос - бъдещият Карл V,..
Музика: Джакомо Пучини Либрето: Джузепе Джакоза и Луиджи Илика по драмата на Давид Беласко, основана на историята "Мадам Бътерфлай" от Джон Лутер Лонг от 1898 г. Премиера: 17 февруари 1904 в Миланската Скала. Същата година е играна в Бреша, през 1906 е третата "американска" версия, а през 1907 г. е представена и в Париж. Пучини открива сюжета за..
Музика: Енгелберт Хумпердинк Либрето: Аделхайд Ветте по приказката на братята Якоб Лудвиг Грим и Вилхелм Карл Грим Първо изпълнение: Ваймар, 23 декември 1893 г. Действащи лица: • Петер, майстор на метли – баритон • Гертруд, негова съпруга – мецосопран • Хензел, техен син – мецосопран • Гретел, тяхна дъщеря – сопран • Вещицата – тенор или..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Либрето: Йожен Скриб и Шарл Дюверие. Световна премиера: 13 юни 1855, Париж, Театър Grand opera Действащи лица: • Херцог Ги дьо Монфор, губернатор на Сицилия – баритон • Дьо Бетюн, френски офицер – бас • Граф Водемон, френски офицер – тенор • Ариго (Анри), млад сицилианец – тенор • Джовани да Прочида, сицилиански лекар – бас •..
Либретото е от придворния залцбургски капелан Джанбатиста Вареско. Той преработва либрето на Антоан Данчет, създадено за едноименна музикална драма на Андре Кампра и представена през 1712 г. Световната премиера на операта на Моцарт е на 29 януари 1781 г. в Мюнхен в новия дворцов театър. Творбата е написана за дворцовия карнавал. В България операта е..