За българската публика беше особено голямо удоволствие да слуша бурните аплодисменти на зрителите в залата на Метрополитън в Ню Йорк – най-продължителни за нашата Соня Йончева след арията Vissi d'arte! А също така и да чуем интервюто с нея в антракта.
Аз съм очарована от музиката на Пучини, от героинята и винаги съм си мислела, че Тоска е млада, смела и страстна. Тя обича Каварадоси и затова е толкова ревнива. И отстоява своята любов до самия финал. Точно затова исках да я изпея! Винаги ме е вълнувала и разбира се, когато получих предложението от Метрополитън, аз мобилизирах всичките си сили. Нося музикалния дух на своето поколение и чувствам огромната отговорност да кажа нова дума в интерпретацията на този образ, ако мога! С режисьора Дейвид МакВикър се фокусирахме върху това да представим Тоска като много млада жена, смела и страстна, която винаги защитава своя свят. А не както обикновено тя се представя като арогантна и егоистична. Аз не съм съгласна с това и наистина бях много щастлива, че с Дейвид сме на една вълна, сподели Соня Йончева. Получи признанието на водещата, че е изключително смела, осъществявайки няколко дебюта на най-важните сопранови роли на сцената на Метрополитън – като Мими в „Бохеми“, като Дездемона в Отело. На въпроса как го постига, Соня отговори: Не се замислям много за това! Това, което мисля и чувствам, е, че обичам Метрополитън, обичам публиката, тази сцена е невероятна, залата има перфектната акустика за мен и за опера! Харесвам екипа около мен, работим толкова добре заедно! Едновременно е забавно и сериозно, като едно семейство сме! Затова съм тук!
През сезон 2017/2018 г. ще гледаме още две преки прожекции от Метрополитън с голямата българска оперна звезда Соня Йончева – „Бохеми” на 24-и и 28-и февруари и Луиза Милер на 14-и април.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..