„Театър на протеста“ съм гледала. Но за пръв път попадам на „опера на протеста“. Заглавието е „Словесни проблеми“ и е базирана върху текстове от израелската учебна програма.
Операта се провежда в абстрактна класна стая в 6 учебни часа по различни предмети. Всеки час обхваща дидактичен материал от детската градина, та до края на гимназията. Изпяването им пред учениците е с равен и убедителен тон. Така се показва всеки учебен предмет как спомага за изграждане на т. нар. национална идентичност. Идеята и музиката за това музикално –сценично произведение са дело Ури Агнон, който е взел за либрето текстовете от учебниците и най-вече от подробните указания с насочващи въпроси, сътворени от Министерството на просветата в очакване да се приложат стриктно от страна на патриотично настроеното учителство.
Главната изпълнителка в ролята на учителката по основни учебни предмети като национална история, ивритска лексика и литература, арабски език, но и математика, технологии и физкултура се грижеше учебният материал да бъде добре усвоен от подрастващите. Инструменталистите, които в определени моменти бяха и актьори, отчетливо четяха инструкциите и учебните планове, които послушните учители са длъжни да изпеят пред своите ученици. Особено внимание се обръщаше на учебните пособия, графично оформени от Ноя Финкелщайн, които всеки от зрителите държеше в ръце и дори имаха моменти на колективно четене. При занятието по физкултура –дърпане на въже, положителните бяха патриотично настроените десни сили, които се отъждествяват с управляващата коалиция. Участваха всички зрители, освен по-възрастните, които заспаха в първите 5 минути на представлението. За зала на спектакъла беше избрана библиотека. Затова пък младежите не искаха да си ходят след края на операта и останаха на допълнително занятие с артистите.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..