През месец ноември юбилейният 50-и сезон на Балет "Арабеск" продължава с програма под надслов „Младите в Арабеск и Арабеск и младите“, която представя най-интересните млади хореографи на трупата. На 16-и ноември беше премиерата на „Save the kid” на Филип Миланов и „Моето второ аз” на Асен Наков по музика на Станислав Генадиев.
Много се радвам, че Балет „Арабеск“ даде път на мъжката хореография, защото като че ли съвременният български танц е доминиран от женския тип мислене и чувствителност през последните 15 години. С влизането на Асен Наков в хореографската изява на артиста нещата като че ли се променят и Росен Михайлов има много силен конкурент. „Моето второ аз“ на Асен Наков е много задълбочена и философска работа! Първо, в това хореографско платно той успява да изведе много красив финал. Второ, се лишава от обичайната „риторика заради красотата“ и подчинява всичко на драматургичното развитие. А то е много тънко! Това е един вътрешен монолог за това че всъщност „азът“ се състои от много личности, че ние ставаме „аз-ове“ през другите. И трето, прекрасно е изтанцувано от солистите на Балет „Арабеск“, каза изкуствоведът Петър Пламенов пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива“.
Цялата рецензия чуйте в звуковия файл.
Следващият спектакъл на балет „Арабеск” беше на 26-и ноември. На сцената на Музикалния театър бяха изпълнени наградените творби на Асен Наков и Филип Миланов в различни издания на конкурса "Маргарита Арнаудова" – „Малки правила“ и „Exit”, както и две миниатюри – „Пътят ми с теб“ на Ангелина Гаврилова и „Късна история“ на Филип Миланов.
През месец декември в юбилейната програма на Балет "Арабеск" под надслов „Месец на класическите постановки” ще гледаме „Пепеляшка” на 2-ри, „Вива ла класика” на 7-и, "Кармина Бурана" и „Болеро” на 15-и и „Лешникотрошачката” на 27-и и 28-и декември.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..