Гости на XI фестивал „Изкуството на барока“ на 6 ноември бяха музикантите от ансамбъла Arsenale Sonoro. Техният концерт беше сред най-очакваните в програма тази година. В залата на Българската академия на науките те представиха програмата „Баща, син и кръстник“ с творби от Йохан Себастиан Бах, неговия син Карл Филип Емануел и кръстника на сина му - Георг Филип Телеман.
Александра Коренева съчетава артистичната си дейност с преподаването в Московската консерватория на клавесин, фортепиано, камерна музика и басо континуо. Член е на ансамбъла La Voce Strumentale, основан през 2011 г. от Дмитрий Синковски, както и на формациите Il pomo d'oro и Il Complesso Barocco.
Виолончелистката Бернадет Кьобеле е членувала през годините в различни състави, сред които „Камерата Залцбург“ и Оркестър от епохата на Просвещението. През 2014 г. основава свой състав „Лабор Аманда“, с който правят постановки, съчетаващи танц, театър и музика, които тя самата режисира. Записвала е за най-големите издателски компании.
Цигуларят Борис Бегелман също е постигнал много за своите 34 години. Той работи с едни от най-интересните ансамбли за барокова музика – Concerto Italiano на Риналдо Алесандрини, „Академия Бизантина“ с ръководител Отавио Дантоне, „Капела Габета“, Il pomo d'oro и „Капела Медитерания“. Дирижира оркестри, в които солисти са контратенорът Макс Емануел Ченчич и сопранът Вивика Жено.
Тази сплав от първокласни изпълнители беше радост за софийската публика, изградена в 11-те години на фестивала „Изкуството на барока“ – компетентна, разбираща и наслаждаваща се на красотата на музиката, създадена преди 300 и повече години.
За предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" цигуларят Борис Бегелман сподели:
Впечатленията ми са най-приятни. Публиката е топла, фестивалът е прекрасен, организацията – отлична, всичко е на най-високо ниво.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..