Ариел Коен е генерален директор на Ришон-леционската филхармония, която е и постоянният оркестър на Израелската опера в Тел Авив. Той е с български произход. Баща му е от Кюстендил, а майка му от София.
Преди половин година реших да тръгна по нов път и в момента чакам да ми изберат заместник. Този оркестър ми е много скъп и им казах, че ще чакам търпеливо, за да може спокойно и както се полага да му предем ръководството. Искам този състав да продължи да процъфтява и в момента съставям програмата и правя заявки за гастроли за 2-3 години напред, както е прието за такива оркестри.
Когато станах директор, оркестърът беше с огромен финансов дефицит. Успяхме да го намалим постепенно. Чак сега сме печеливши, което ни позволява да си изплащаме дълговете от предните години. Това помогна за оздравяване на творческия климат в самия оркестър, тъй като материалната стабилност позволи да се подпишат добри групови трудови договори за следващите 3 години. Това е една от причините да се чувствам чист пред съвестта си, че напускам. Оркестърът е на успешен път. Разнообразихме програмата на концертите. Сега сме доста по-смели. Например много малко симфонични оркестри могат да си позволят да изпълнят такова монументално произведение като 8-та симфония на Малер. Изисква се огромен хор и оркестър и 8 певци. Забележително е участието ни във всички оперни постановки на Масада, но и в сградата на Телавивската опера.
Направихме всичко възможно да проникнем в нови музикални пространства и да доведем публика, която досега не е посещавала концертите на оркестъра. Например на малко места в света могат да си позволят да направят цял абонаментен цикъл с андалуска музика. Обикновено в Израел такава музика се изпълнява от струнни оркестри с автентични инструменти, а сега ние я свирим с пълен оркестър, като направихме нова оркестровка на съществуващи произведения. Видях на тези концерти лица, каквито не бях виждал да идват при нас. Не считам, че това е популистка стъпка. Не е просто касов абонаментен цикъл. Слушателите се радваха, че могат да чуят в родния си Ришон Лецион музика, която обичат. Наличието на такава серия ни позволи да имаме и други цикли с много сериозна музика.
За мен е още по-важно,че успях да включа в репертоара Панчо Владигеров. Когато бях в България специално купих ноти на най-известните му произведения. Имаме двама музиканти в оркестъра, завършили Софийската консерватория. Има голяма възможност за сътрудничество със Софийската филхармония, а най-вече с оркестъра на Софийската опера. Очакваме предложения. Имахме гастрол на диригента Емил Табаков.
Аз започнах кариерата си като музикант. Бяхме много успешно клавирно дуо. Завършил съм консерватория , а след това следвах няколко университета. Докторатът ми е по компютри. Бях директор на голямо Хайтех предприятие и университетски преподавател по компютри. Когато пристигнах във филхармонията, беше нещо като затваряне на кръга. През всичките години, когато работех в компютърните централи, запазих връзката си с музиката и идвайки в известния оркестър, използвах натрупания управленски и икономически опит. За мен бъдещето на човечеството е връзка между технология и духовност за баланс между работа и свободно време. Хайтехът е „хляба”. Но „вкусът” на живота е в духовността. Не говоря само за музиката , а за всички изкуства и философията, сподели Ариел Коен в интервю за предаването за музикално-сценични изкуства и културен туризъм „Каста дива”.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..