На 6-и май завесата на Миланската Скала тържествено се вдигна за премиерата на операта „Дон Жуан“ на Моцарт. Имах удоволствието да присъствам на вълнуващ спектакъл, който отбеляза четири музикални дебюта!
За първи път на миланска сцена дирижира музикалният директор на Парижкия оркестър Пааво Ярви. Обявен за музикално лице на 2016 г. и носител на две награди “Грами”, естонският маестро ни възхити със своята енергия и прецизност в изпълнението. Както при откриването на сезон 2011/2012 г., и този път режисурата на спектакъла беше поверена на Робърт Карсън. Всяка продукция на канадския режисьор прилича на ревю на Джорджо Армани, в което интелект, ирония и елегантност се редуват като модели в колекция, коментира италианската преса. Висока оценка за модерния поглед на Карсън – огледала, завеси и чувство за динамика на сцената. Отсъстваха и критики към вече утвърдените в Ла Скала Майкъл Ливайн и Бригите Райфенстул и техния избор на сценография и костюми.
В ролята на Дон Жуан проследихме дебюта на сцената на миланския театър на считания за един от най-елегантните баритони в музикалния свят – Томас Хемпсън. Независимо от отделни неточности, американският талант ни очарова със силно сценично присъствие и артистичност. Бях изключително напрегнат! Всички добре знаем колко взискателна и същевременно подготвена е публиката на Миланската Скала, споделя Хемпсън. И още един дебют – Хана Елизабет Мюлер беше в ролята на Донна Анна. След силни музикални сезони в Щатсопер в Мюнхен и в Метрополитън, Мюлер се отличи с ясна дикция в изпълнението. Липсата на очаквания драматизъм не успя да засенчи изявата на един от изгряващите тенори в опери на Моцарт – Бернард Рихтер, който бе Дон Отавио. Започнал кариера на актьор с паралелно обучение на пеене във Варшава и Дрезден, Томаш Конечни перфектно изпълни ролята на Командора. Заслужени аплодисменти и за дебюта в Миланската Скала на Анет Фрич, която беше Донна Елвира. Към великолепната изява в ролята на Графинята в “Сватбата на Фигаро” на Фестивала в Залцбург през 2016 г., немският сопран добави още една силна интерпретация и заслужи овациите на присъствашите в залата. Аплодисменти и за зетя на Дон Жуан – Лепорело! Така италианските медии се обърнаха към един от най-ценените бас-баритони – Лука Пизарони, който не в операта, но в живота е женен за дъщерята на Томас Хемпсън. Обичаният италиански изпълнител ни въодушеви със своя мощен глас и перфектна дикция. След силни участия в Ла Скала с “Бохеми” и “Любовен еликсир” през 2015 г., Матия Оливиери бе един великолeпен Мазето, а в ролята на Церлина имахме удоволствието да видим сопрана Джулия Семенцато.
Премиерата на "Дон Жуан" беше един спектакъл, който дълго ще се помни от ценителите на оперната музика, така, както се помнят имената на българските таланти, блеснали в шедьовъра на Моцарт на световната музикална сцена – Анна Томова-Синтова, Аленсандрина Пендачанска и незабравимия Николай Гяуров.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..