Успешен дебют на Хибла Герзмава в “Анна Болейн” в Миланската Скала

| обновено на 05.05.17 в 22:05
Ла Скала - Милано


След 35 години отсъствие от миланска сцена, шедьовърът „Анна Болейн” на великия италиански композитор Доницети се завърна в Ла Скала под диригентската палка на маестро Йон Марин. Одобрен от взискателната публика през 2006 г. за своето дирижиране на операта “Манон” на Масне, маестро Марин не успя да покори присъстващите в залата. Независимо от очакванията към маестрото, дeбютирал именно с Доницети, известно недоволство от страна на ложата се почувства още преди началото на второ действие.

За съжаление и режисурата на Мари-Луиз Бишофбергер не допадна на присъстващите в Ла Скала. Получила висока оценка през 2014 г. за спектакъла, поставен в операта в Бордо, на миланска сцена критичната ложа принуди Бишофбергер да напусне театъра. Прекалено абстрактната сценография на Ерих Вондер също не бе приета от ценителите на операта. Изборът на костюми на Каспар Гларнер, типични за епохата на създаване на операта, получи одобрението на публиката в Ла Скала.

В ролята на Анна Болейн имахме удоволствието да проследим дебюта на Хибла Герзмава. След силни роли в Ковънт Гардън, Метрополитън, Парижката опера, Виенската държавна опера и изключителен успех в ролята на Виолета в “Травиата” в Москва преди седмици, руският сопран ни покори със силно сценично присъствие и прецизност в изпълнението. Независимо от липсата на очакваната  за тази роля елегантност, Герзмава спечели публиката със своята автентичност. Не остана незабелязана известната несигурност в изпълнението на Карло Коломбара, който бе Хенрих VIII. След дебют в Ла Скала със "Симон Боканегра" през 1988 г. и изяви под диригентските палки на Рикардо Мути, Лорин Маазел, Стефано Рандзани, Зубин Мета и Никола Луизоти, италианският бас не успя да отпразнува тържествено 30 години кариера във вечерта на премиерата. Бурните критики в залата бяха неоснователни, а неточностите в изпълнението се дължаха на неразположението на Коломбара, предпочел да уважи публиката без да се откаже от ролята независимо от здравословните проблеми. Соня Ганаси бе една великолепна Джейн Сеймур. Известна с изпълненията си в “Лукреция Борджия”, “Сивилският бръснар”, “Реквием” на Верди, италианският мецосопран изпълни великолепно ролята, неразделна част от нейния репертоар.

Публиката стана на крака след края на спектакъла – в знак на преклонение пред гениалния композитор, създал операта през 1830 г. само за 30 дни, вдъхновен от звездите на 19 век Джовани Батиста Рубини и Джудита Паста.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05