Когато разбрах, че концертът от детската музикална образователна програма на БНР в края на месец март ще запознава деца от детската градина и първите класове на училището с Третата симфония на Брукнер, малко се притесних. Как колегите ми от Музикалната къща Петя Цветанова и Десислава Маркова ще преведат такава тема на детски език – достъпно и забавно? Ето че заедно с тях зачаках на входа на Старата къща децата от Частна детска градина „Космос Кидс” и Частно основно училище "Куест".
Двете групи сладки малчугани влязоха във фоайето пред концертното Първо студио и заниманията започнаха там. Гледах с приятна изненада как докато учениците задават своите въпроси за музикалните инструменти на Десислава, Петя превърна 3-4 годишните в оркестър от музиканти, свирещи на въображаеми инструменти и размахващи въображаеми диригентски палки. Така неусетно мина времето, докато ни поканиха в залата на генералната репетиция на СО на БНР за предстоящия концерт. Там флейтистката Яна Михайлова и фаготистката Мария Черноокова очароваха децата, показвайки им отблизо гласовете и тайните на своите инструменти. А след това влезе и гост диригентът от Австрия – маестро Леополд Хагер. На учениците им стана много интересно и забавно как той ласкаво напътства оркестрантите на английски език, на който и те учат в училище, как пее на песенните теми и танцува на танцувалните. И след секунди, когато ги гледах как слушат внимателно музиката, вече беше ясен отговорът на въпроса: Може ли да се преподава Брукнер на малки деца? Може, с много талант и обич към тях и с много предварителна подготовка, за да се превърне и най-абстрактното в интересно, лесно и съответно – да бъде приятно! За тази подготовка поканих да поговорим „зад кулисите” Петя Цветанова от Музикалната къща на Радиото. Чуйте в звуковия файл.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..