Напусна ни писателят, сценарист и драматург Георги Данаилов.
Само преди година го поздравявахме за неговия юбилей – 80 години. Малцина сред читателите му знаеха, че Георги Данаилов е дипломиран химик, но всички бяха покорени от алхимията в неговите книги: „До Чикаго и назад – сто години по-късно. Пътепис”, „Зимникът на рая“, „Спомени за градския идиот“, „Мемоарите на едно жълто паве“, „Цената на безсмислието“, „Към никъде“, „За Жан Жак Русо и други глупости“, „Доколкото си спомням“, „Весела книга за българския народ“, „Убийството на Моцарт. Размисли за възпитанието“, „Къща отвъд света“, „Деца играят вън“.
Свикнали бяхме да четем от театралните афиши из много български градове заглавията на неговите пиеси: „Господин Балкански“, „Една калория нежност“, „Есента на един следовател“, „Солунските съзаклятници“, „Краят остава за вас“, „Съдията и жълтата роза“ и др. Георги Данаилов беше носител и на награди от международните кинофестивали в Кан, Москва, Техеран и Сан Себастиан за филмите, заснети по неговите сценарии: „Деца играят вън”, „Хирурзи“, „Лагерът“, „Почти любовна история”, „Забравете този случай”, „За къде пътувате?“, „А сега накъде?“ и „А днес накъде?“.
Последният ни разговор с писателя Георги Данаилов беше на Националния празник 3 март в предаването „Артефир“. Свързахме се с него по телефона. Открихме го, разбира се, в любимото му място – село Ковачевица. Интервюто не беше за неговите книги, а за едно издание с кореспонденции от времето на руско-турската война, което Георги Данаилов беше приел почти като своя мисия. Писателят беше развълнуван, че книгата на руския юрист, публицист, военен кореспондент и либерал Евгений Утин „Писма от България през 1877“ най-после – след почти 140 години – е преведена на български език от журналиста Панайот Денев.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...