Преди повече от 40 години французинът Жан Мари Бурсико като младеж започва да подбира рекламни клипове, които предлага за излъчване по киносалоните. Първоначално никой не му обръща внимание. Най-накрая един от тях се съгласява да ги прожектира след редовните прожекции след полунощ. И именно тогава се ражда „Нощта на рекламоядите” – дългометражен филм, сътворен от някои от най-добрите рекламни клипове на света.
По принцип прожекцията е петчасова, трае цяла нощ и е съпроводена от шоу с много атрактивни изпълнения. Такова събитие ще се проведе и в София – на 25 ноември, но като съкратена версия с продължителност от два часа и половина. Още за акцентите в програмата разказва Адриана Гюзелева, част от организационния екип:
36-ото издание е посветено на планетата Земя. Рекламодателите й отдават почит чрез мощни въздействащи изображения. Филмът започва с впечатляваща хореография, показваща един обикновен продукт за почистване. Има реклами от всички кътчета на света – Мексико, Перу, Франция, Индия, Ангола, Бразилия, Египет, САЩ, Северна Корея и много други. Един от другите много интересни акценти тази година е „Междузвездни войни”. Посетителите винаги гледат с голям интерес и любопитство. Има нещо, което ги държи „залепени” за екрана и в някакво приятно напрежение. Всеки момент са готови да се засмеят, вдъхновят и дори да се разплачат. Изненадва ги как поредица от реклами може да се съчетае във филм и това да им хареса.
На пръв поглед събитието изглежда противоречиво: живеем в свят, в който рекламите са навсякъде около нас, хората масово ги смятат за отегчителни и искат да избягат от тях. Но в същото време те са в основата на събитие, което се гледа със захлас от хиляди по света. Адриана Гюзелева си обяснява този факт така:
Рекламите докосват някои дълбоки, подсъзнателни точки във всички нас. И колкото и скептично да гледаме на тях, те неизбежно успяват да ни развълнуват. Голяма част от рекламите засягат важни теми за човечеството. Психологията на формата е друга. Отиваме да гледаме филм, с друга нагласа сме. Това не са рекламите, които минават всеки ден по телевизионните канали – досадни и незабележими. За толкова години Жан Мари Бурсико е изградил стил, чрез който от всеки клип той създава филм. И всяка година филмът е различен. Налага един вкус, който е много успешен и тези 36 години се гледа в целия свят.
Има ли формула за успех? Кое прави рекламата добра?
Не може да се определи едно нещо. То е съвкупност от детайли, съставки и дори настроения. На първо място стоят идеята, музиката, как точно е представен определен продукт. Важна е емоцията и това дали участва кино- или спортна звезда. Няма конкретен отговор на това какво прави една реклама добра. Понякога непретенциозните идеи могат да направят рекламата гениална. Има много примери за реклами, при които се стига и до крайности, за да бъдат те запомнящи се. Използват се тематики като секс, политика, бит, за да се достигне по-лесно и по-силно до потребителя, дори шокиращи изображения. Понякога обаче семплото и най-лесното за изпълнение е всъщност най-впечатляващо.
„Нощта на рекламоядите” е за всички, които са в областта на рекламата, търсят креативност и вдъхновение, или просто искат да се забавляват по един необичаен начин.
Един от най-хубавите спомени от детството несъмнено е украсяването на празничната елха. Лицата са озарени от усмивки, из цялата къща се разнася уханието на прясно отсечено елхово дръвче, а от кутиите се вадят загадъчно проблясващите, грижливо завити в памук и стари вестници играчки. Играчки от детството. Стъклени, крехки и много красиви...
Невероятните си кукли самоуката майсторка Станка Козарева изработва вече осем години. От миловидните личица гледат широко отворени любопитни очи, точно като на децата, за които са предназначени. А както повечето хубави неща, и куклите се раждат съвсем случайно. Като малка аз имах само една кукла – спомня си Станка Козарева. –..
Повод да потърсим Ева Майдел бе новината, че тя е единственият българин, част от престижната класация на глобалната платформа за политика „Аполитикал“, която определя кои са най-влиятелните млади политици в света. Списъкът съдържа сто имена на политици до 35 години от цял свят. Въпреки огромната конкуренция, Ева успя да извоюва своето място..
Във времето на социализма пътуванията извън социалистическия лагер бяха привилегия за малцина. Но имаше един квартал на София – Студентски град, който беше като малък Лондон и по улиците му се чуваше реч от различни краища на света. В онези години се появяват първите латино партита в България – из читалните на Студентски град като апетитен..
Българинът винаги е имал усет за красивото и макар често да е живял твърде скромно, в бита си той използва множество изящни изделия, наследени от предците му, изработени лично от него или от изкусната ръка на някой самоук майстор. Жените от своя страна внасят изящество и колорит в българския дом чрез ръчно изтъкани черги, одеяла и килими с..
На 8 и 9 декември в образователния център „Зона 21” в София ще се проведе една нестандартна изложба. В духа на най-топлия празник посетителите ѝ ще могат да се насладят на една съвсем малка част от необятния свят на пъзелите – на зимна и коледна тематика. Събитието, организирано от Puzzles Bulgaria, е уникално по рода си, а подредените пъзели са от..
Морските дарове не присъстват на българската трапеза толкова често, колкото на софрата на нашите южни съседи – гърците. Ястията от риба обаче по традиция са основна част от менюто ни за Никулден, въпреки че този празник съвпада с Рождественския пост. В източноправославната религия на трапезата на Никулден задължително присъства..