Паизиело във Виена

Новият компактдиск, представен в специалната рубрика на "Алегро виваче", е скъп подарък за слушателите и екипа на предаването от изпълнителите. Изхар Елиас - китара, Алон Сариел - мандолина и Михаел Цалка - фортепиано бяха гости на фестивала "Изкуството на барока 2016" на 26 октомври и тогава изкушената публика чу концерт с тяхно участие, в който прозвучаха именно пиеси от албума „Паизиело във Виена“.

Изданието на Brilliant Classics е подготвено в края на 2015 г., а къде и в каква атмосфера са направени записите разказва китариста Изхар Елиас:

Записахме го в Амстердам, в красив малък музей, който има голяма колекция от старинни фортепиана. Позволиха ни да ползваме едно то тях – чудесно пиано, но много крехко заради влажността. И затова имахме малко затруднения с настройването. Беше като жив организъм и даже когато валеше, се налагаше да спираме. И все пак беше прекрасен старинен инструмент. Мандолината пък е оригинална от Северна Италия, от началото на XIX век. Различното при нея е, че има единични кожени струни, вместо двойни метални. И така прилича малко на китарата, на която свиря аз. Тя е оригинал на Гуаданини от 1812 г. А темата Nel cor piu mi sento е интересна, защото е била изключително популярна през XIX век. Взета е от операта „Мелничарката“ на Джовани Паизиело. А от смъртта на Паизиело са минали точно 200 години. Мелодията му става толкова популярна, че много композитори я използват като тема за вариации – като Паганини, Бетовен, Джулиани. Така че ние решихме да използваме темата на Паизиело като основа за нашия компактдиск, като записахме пиеси на композитори, творили във Виена. Повечето от тях дори са се познавали. Джулиани и Хумел например са били добри приятели, свирили са заедно.

Китаристът Изхар Елиас, Алон Сариел на мандолина и Михаел Цалка на фортепиано – и тримата на оригинални инструменти от XIX век, са записали пиеси от виенски майстори: Бетовен, Хумел, Джулиани, Бортолаци и Ванхал, свързани от темата на Паизиело, разработена от всички тях във вариации.

Чуйте в звуковия файл интервюто с Изхар Елиас и фрагмент от Шест вариации по тема на Паизиело от Ванхал.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05