Амброж Чопи е истинско вдъхновение - всеотдаен, добронамерен и търпелив, той работи в Балчик с хорови състави с различно ниво на музикална подготовка.
Аз се радвам да работя с такъв тип хорове, защото забелязвам напредъка при състави, които са доста различни като подготовка и за някои от тях моята музика е твърде трудна ритмически и хармонично. Понякога трябва да се съобразявам и да се усмихвам, защото е много важно винаги да си усмихнат, дори и не всичко да е добре – да кажеш: "Добре е, но нека да опитаме пак". Предизвикателството за мен е да намеря подходящите думи и примери, за да постигна желаното. Защото когато виждат, че се получава, хористите дават още и още от себе си. Ако ги стресираш и им повтаряш, че не е добре - не постигаш нищо.
Аматьор идва от amare – когато обичаш да правиш нещо определено. Трябва заедно да се наслаждаваме на работата, а аз съм професионалистът, който трябва да измисли как да постигне повече. Най-важното е, че хористите харесват този тип творчески работилници и после отнасят полезни неща, които са научили, със себе си у дома. Това харесвам в Балчик – тук има топлина, но тя не идва от времето. Много трогателни срещи стават тук, хоровете харесват и фестивала, и конкурса – нивото е различно, но аз винаги казвам, че няма добри и лоши хорове, важна е интензивността на изпълненията. Академичните хорове имат задачата да бъдат силни, да поднасят съвременна музика, но има хорове, които са много важни за малките градчета и се превръщат в единствения начин хората да участват в културния живот. Затова не спечелването на конкурс и това да си най-добрият е винаги най-важното. Важни са вълнението, ентусиазмът и честността между хората, които правят музика и я дават на публиката.
Чуйте в звуковия файл цялото интервю с Амброж Чопи за предаването "Алегро виваче".
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..