Семантичните технологии за обработка на данни представляват инструменти за търсене, които сканират база с информация не само на основата на ключови думи, но и на логически връзки и контекст. Българска компания, позиционирана като технологичен лидер на този пазар, представи новата платформа NOW (News on the Web). NOW е интересна с това, че чрез нея може да се види семантичния (или смислов) отпечатък – най-важните неща за тази статия, като освен това позволява анализ на тенденции и откриване на неявни връзки, напр. на база честота на споменаване. Ако се вземат ключови думи – напр. Ангела Меркел и Великобритания, могат да се видят темите, по които най-често Ангела Меркел е споменавана във Великобритания, като това става с интерактивен потребителски интерфейс. Благодарение на NOW класическите медии могат да предлагат свързано тематично съдържание, което им позволява да се конкурират с онлайн медиите – Фейсбук, Туитър и други, които са много добри в препоръчването на актуални теми.
Организации като Би Би Си или Financial Times имат огромни архиви, и докато журналист пише своя материал, приложението препоръчва други свързани материали и теми, предлага допълнителна информация. Нещо, което позволява по-бързо написване на статиите и дава възможност да се добави дълбочина, която без такова помощно средство би отнела повече усилия и време. Част от бизнеса на издателите е да предлагат тематични канали, като технологията на българските софтуерни инженери позволява автоматично класифициране на новините и създаване на такива канали без нужда от скъпа редакторска дейност. Например на спортната секция на уебсайта на Би Би Си, която използва тази технология, се поддържат тематични страници за около 1000 различни обекта – отбори, играчи в тези отбори, треньори и всякакви събития, свързани с тях. Поддържането на 1000 страници или повече, на ръка от редактор, би било непостижимо много работа, докато благодарение на разработката на българите, това става вече изцяло автоматично.
Семантичните технологии се опитват да избягат от сферата на големи, скъпи проекти, които изискват експертно разбиране и много високо ниво на експертиза от страна на клиента, твърди Атанас Киряков, изпълнителен директор на българската компания, разработила платформата. В момента тези технологии се използват най-вече в проекти на Fortune 500 организации, които са най-големите компании на планетата, защото изискват голяма инвестиция. Най-важното, което се опитваме да променим, е да направим тази технология достъпна за средни и малки фирми, и за индивиди. Част от усилията в тази посока са свързани с развитие на технологии за персонализирано доставяне на информация. Ако досега фокусът ни е бил върху анализ на текст и данни, независим от конкретния човек, сега все повече се опитваме да направим анализ, който тръгва от интересите, знанията и профила на конкретния читател.
Първоначалното публично предлагане на компанията на Българската фондова борса (БФБ-София) предстои през септември. Атанас Киряков обясни защо е взето това решение:
Ние сме може би най-големият софтуерен бизнес, който е притежаван и управляван от България, а не е клон на някоя международна фирма. Уникални сме спрямо другите български фирми с това, че развиваме търговска дейност в много индустрии и региони. Имаме сериозен бизнес и големи клиенти на всички континенти. Не се конкурираме с индийци или с украинци за евтини аутсорсинг услуги. Правим високоспециализирани продукти и вярваме, че БФБ-София ще оцени потенциала на такъв бизнес. Освен това мислим, че е по-добре по този начин и ние да помогнем за развитието на българската икономика. В избора си дали да излезем на БФБ-София или на друга, счетохме, че ще бъде най-добре да започнем от тук, като имаме планове след това да направим публични предлагания и на други борси.
Сред клиентите на българската компания са Би Би Си, Press Association, АстраЗенека, Британският музей, Financial Times, Europeana… Според Атанас Киряков върховата експертиза и качеството на технологията са това, което привлича такива клиенти и позволява спечелването на много по-силни организации.
Следващите проекти на българската компания ще целят тази технология да се достави на все повече клиенти във все повече индустрии, като в момента навлизат във финансовата сфера. Затова ще им помогне и сключеното преди месец партньорство с американската компания Keen Analytics, която се очаква да помогне на българите с маркетинг на тамошния пазар за достигане до по-голяма част от клиентите, основно във финансовия сектор в САЩ.
Един от най-хубавите спомени от детството несъмнено е украсяването на празничната елха. Лицата са озарени от усмивки, из цялата къща се разнася уханието на прясно отсечено елхово дръвче, а от кутиите се вадят загадъчно проблясващите, грижливо завити в памук и стари вестници играчки. Играчки от детството. Стъклени, крехки и много красиви...
Невероятните си кукли самоуката майсторка Станка Козарева изработва вече осем години. От миловидните личица гледат широко отворени любопитни очи, точно като на децата, за които са предназначени. А както повечето хубави неща, и куклите се раждат съвсем случайно. Като малка аз имах само една кукла – спомня си Станка Козарева. –..
Повод да потърсим Ева Майдел бе новината, че тя е единственият българин, част от престижната класация на глобалната платформа за политика „Аполитикал“, която определя кои са най-влиятелните млади политици в света. Списъкът съдържа сто имена на политици до 35 години от цял свят. Въпреки огромната конкуренция, Ева успя да извоюва своето място..
Във времето на социализма пътуванията извън социалистическия лагер бяха привилегия за малцина. Но имаше един квартал на София – Студентски град, който беше като малък Лондон и по улиците му се чуваше реч от различни краища на света. В онези години се появяват първите латино партита в България – из читалните на Студентски град като апетитен..
Българинът винаги е имал усет за красивото и макар често да е живял твърде скромно, в бита си той използва множество изящни изделия, наследени от предците му, изработени лично от него или от изкусната ръка на някой самоук майстор. Жените от своя страна внасят изящество и колорит в българския дом чрез ръчно изтъкани черги, одеяла и килими с..
На 8 и 9 декември в образователния център „Зона 21” в София ще се проведе една нестандартна изложба. В духа на най-топлия празник посетителите ѝ ще могат да се насладят на една съвсем малка част от необятния свят на пъзелите – на зимна и коледна тематика. Събитието, организирано от Puzzles Bulgaria, е уникално по рода си, а подредените пъзели са от..
Морските дарове не присъстват на българската трапеза толкова често, колкото на софрата на нашите южни съседи – гърците. Ястията от риба обаче по традиция са основна част от менюто ни за Никулден, въпреки че този празник съвпада с Рождественския пост. В източноправославната религия на трапезата на Никулден задължително присъства..