Реставрирани и напълно запазени части от Античния стадион на Филипопол ще бъдат достъпни за посетители до няколко месеца. Това става възможно след като Община Пловдив подписа меморандум за сътрудничество с австрийските собственици на сграда на централната пешеходна улица, под която са открити уникалните находки. При реконструкцията на имота те са вложили средства и в проучванията и експонирането, както на останките от античността, така и на тези от периода на Възраждането.
На повече от 6 метра под настоящото ниво на улицата посетителите на сградата ще могат да видят част от 7 реда от седалките на античния стадион , както и пространството около тях, обясни архитект Радка Стефанова, работила по възстановяването на сградата заедно с археолози и експерни от Института за паметниците на културата
Конструкцията на седалките, която е от каменни блокове е изключително интересна, те са номерирани. Римското строителство е първото сглобяемо строителство в света. Подобно сглобяемо строителство е била и конструкцията на нашия римски стадион. Нашият римски стадион е бил за 30 000 човека, когато този в Делфи е бил за 7 500. Ние поискахме да покажем от едната страна абсолютно завършен вид с лъвските лапи, които са маркирали пътеката. Използвахме част от стъпалата, които са там синсуито, тоест те са на точното си място. Една част от стъпалата ги направихме с бетон, за да покажем как са продължавали нагоре, защото е важно да се види как са изглеждали в по голям мащаб. Имаме сводове, които са от Възраждането, които са тухлени сводове. Вижда се как тези сводове стъпват върху другата конструкция, която е античната конструкция.
Собствениците на сградата я отдават под наем на голяма фирма за облекла. С подписването на меморандума за сътрудничество с Община Пловдив започват преговори за това по какъв начин ще става достъпът на посетителите до археологическите находки.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..