В Берлин на 7, 8 и 9 февруари в Българския културен център се състояха Дни на българската култура с участието на изтъкнати български обществени и културни дейци - Стефан Командарев, Леа Коен, Юлиана Методиева, Асен Блатечки, Георги Лозанов, Божидар Манов, Доротея Монова, Златко Енев, Екатерина Бончева, Митко Новков и други.
Дните бяха организирани от директора на Българския културен център - Берлин - Панчо Чернев със съдействието на Комисията по досиетата, Българската национална опера, Българската национална телевизия, информационен сайт „Маргиналия”, издателство „Парадокс”, както и други български издателства. Бяха прожектирани сериали на БНТ, филмът „Съдилището” на Стефан Командарев, бяха представени спектаклите на „Пръстенът на нибелунга” на Операта, продукцията на издателство „Парадокс”, тенденциите и постиженията на съвременната българска литература, поредица от документални филми бяха излъчени, сред които и „България е една голяма грешка” със сценарист Георги Лозанов и режисьор Стоян Радев. Всички те бяха посрещнати от българската диаспора в Берлин с любопитство и най-вече удовлетворение, тъй като, оказа се, равнището на българската култура в момента не отстъпва на постиженията в Европа. Българските творци, с други думи, има какво да покажат и да се гордеят с него. Тъкмо на тези Дни на българската култура в Берлин „Нови европейски акценти”, които, за съжаление, не намериха достатъчно място в емисиите на българските медии, бе посветено предаването.
В него разговаряме с Юлиана Методиева, главен редактор на сайта „Маргиналия”, Доротея Монова, директор на издателство „Парадокс” и Екатерина Бончева, член на Комисията по разкриване на досиетата на ДС. От Берлин включихме директора на БКЦ Панчо Чернев.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...