Висока оценка за българския бас Орлин Анастасов в италианската преса

Ла Скала - Милано

С Вердиевата опера "Симоне Боканегра" официално беше закрит сезон 2013/2014 на Миланската Скала. Постановката е копродукция с Берлинската Щатсопер. В премиерната вечер на диригентския пулт беше маестро Стефано Рандзани. За съжаление ученикът на Ленард Бърнстейн не блесна със своето дирижиране. Патосът, с който маестрото се изкачи на сцената на Ла Скала, не успя да достигне и потопи в атмосферата избраната публика. Както през 2010 г., отново имахме удоволствието да гледаме творба на режисьора Федерико Тиеци със сценография на Пиерпаоло Бислери и костюми дело на Джована Бици. Утвърденото трио заслужено получи отново нашите аплодисменти.

В ролята на Симоне Боканегра с възхищение проследихме изявата на Лео Нучи. Известен с Вердиевия си репертоар, пял в “Симоне Боканегра” с Николай Гяуров, а в “Мадам Бътерфлай” с Райна Кабаиванска, италианският баритон отново беше награден с бурни овации. Висока оценка за сопрана Кармен Джанастазио и нейната Амелия, независимо от известното колебание в изпълнението на арията от първо действие Come in questa onda bruna. Експресивност в изявата и овации на публиката за украинския бас Александър Цимбалюк в ролята на Фиесkо. Изключителен бе дуетът на Фиесkо и Симоне Боканегра Delle faci festanti al barlume от трето действие. Неочаквано неубедително беше изпълнението на известния мексикански тенор Рамон Варгас в ролята на Габриеле Адорно.

Имах изключителната възможност да проследя операта и в изпълнение на т.нар. "втори състав", но не по важност. На диригентския пулт този път беше обичаният маестро Даниел Баренбойм. Публиката на Ла Скала стана на крака още с влизането на местрото. Вълнуващата вечер в Миланската Скала продължи с един уникален глас в ролята на Симоне Боканегра – Пласидо Доминго. Пял през 2009 г. в Берлинската Щатсопер именно в тази роля, под диригентската палка на маестро Баренбойм и режисура на Федерико Тиеци, световното оперно дарование ни подари една завладяваща изява. Овациите, с които публиката награди маестро Баренбойм и Пласидо Доминго премериха сили с бурните аплодисменти за българския бас Орлин Анастасов в ролята на Фиеско. Присъствахме на изявата на един брилянтен певец, със силно сценично присъствие, мощен глас, перфектна дикция. Изпитах истинска национална гордост, когато в италианския печат беше написано с големи букви: Знатното сценично поведение на Орлин Анастасов напомня само за една роля тази на Фиеско в изпълнение на българския гений Николай Гяуров.

Репортажа на Силвия Проданова от Милано можете да чуете от звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05