Акцент в класациите на френските музикални списания този месец са новите албуми на известни контратенори. Сред тях е компактдискът със заглавие "Какво чисто небе" на Бежун Мета. Съпроводът е на Академията за старинна музика Берлин под диригентството на големия специалист именно в тази област Рене Якобс, което още повече повишава стойността на новия запис. Подборът на ариите също е много интересен. Композирани са в средата на 18-и век - между 1762-ра и 1772-ра г. специално за прочути кастрати певци. За Гаетано Гуадани са написани ариите от операта "Орфей и Евридика" от Глук. Той е и първият изпълнител на партията на Орфей. За Гуадани са написани и ариите от оперите "Триумфът на Клелиа" от Хасе, "Ифигения в Таврида" на Траета и "Артаксеркс" от сина на Бах Йохан Кристиан. Останалите 4 арии в СD са от Моцарт и са посветени на кастратите Анджело Монани, Николо Режинели и Джузепе Чиконян.
Критиката откликна възторжено на албума "Какво чисто небе".
Тези рядко изпълнявани арии едва ли биха могли да намерят по-точен и по-силен изпълнител. Няма да говорим за респектиращите качества на Бежун Мета (прав тон, но изваяни фрази) и на Академията за старинна музика Берлин, но можем да се възхищаваме на това как дишат заедно, имат един и същи стил, една и съща любов към нюансите, пише Филип Вентурини в Classica.
Бежун Мета е роден в САЩ. На 14 г. издава първия си албум "Бежун". В пубертета губи гласа си и изучава виолончело. Благодарение на Мерилин Хорн, която е близка на семейството, започва втора кариера под нейно ръководство, подготвя женските роли от оперите на Хендел. Дебютът му е в Ню Йорк Сити опера в "Партенопа" от Хендел с ролята на Арминдо. Днес има голяма международна кариера. Много амбициозен и упорит - работи по 6 часа на ден и постига невероятна вокална техника, изявява се в роли на кастрат алт.
Ние сме гласове, вдъхновени от миналото, родени днес за репертоара на утрешния ден, споделя Бежун Мета.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..