Адресът не е случаен. И всеки настъпващ нов час от 48-часовото събитие, наречено International Think Tank Leipzig „Радиофичърът в дигиталната ера” изясняваше тази връзка. На Poetenweg (Пътят на поетите), 28 се намира Вила Ида, приютила и приютяваща университетски творчески събития, а Университетът в Лайпциг през 2009 стана на 600 години. Медийната фондация на Спестовната каса в Лайпциг осигурява подкрепа на журналистически проекти, квалификация на млади журналисти, домакинства на стратегически медийни събития и присъжда няколко годишни награди с общото наименование Leipzig Media Award. Една от тях - Аксел Егебрехт Прайз се дава за цялостно творчество на автори, които „решително са разширили репертоара на жанра „фичър” като многостранно и акустично креативно представяне на действителността” в радиотворчеството си. Последните два часа от международната конференция бяха заети от тържествена церемония, по време на която тази награда беше връчена на Фридрих Шутце Куест, пътешественик, кореспондент от всички възможни краища на света, автор на най-успешния немски фичър през 70-те „Здравей свят, тук е луната” и на още 50 продукции, създадени в продължение на 30-годишна работа. Фридрих Шутце Куест се оказа смайващо един от 49-те участници в Think Tank-а, тоест един от нас, въпреки че името му не фигурираше в официалния списък. Благодарение на тъмните си очила, неносенето на бадж и мълчанието си по време на дискусиите той бе успял да участва инкогнито. Това, че е попаднал в снимката ми, е чиста случайност и прост ефект на визулна атрактивност.
Фридрих Шутце Куест „под прикритие”, Лео Браун (организатор и модератор на Think Tank-a, експрезидент на фестивала При Европа Берлин и също награден с почетната Аксел Егебрехт Прайз) и още 47 радиопродуценти, теоретици и визионери от Европа, Америка, Канада и Китай се събраха с цел да посрещнат лице в лице бъдещето на радиофичъра, а това означава преди всичко друго бъдещето на общественото радио в дигиталната епоха. Джеймс Кридланд (на снимката), футурологист от „Медия”, Великобритания, изнесе презентация на тема „Ефектът на технологията върху слушането на радио. Да разпознаем промяната”. В нея твърди, че 82% от слушането днес изобщо е запълнено от радиото, обаче онова „старото”, традиционно радио, съсредоточено върху ФМ и АМ се променя в ново, мултиплатформено радио. Дигиталната ера превръща ФМ в една от платформите на радиото, все още процентно най-използваната, но вече не единствената. Статистиката от Великобритания сочи, че часовете за слушане на радио на младото поколение намаляват, но активността в социалните мрежи се е увеличила с 400% за последните 4 години. Слушането като акт е по-силно от всякога, обаче това означава заемане на новите платформи - дигитално радио DAB/DAB+, радио по дигиталната телевизия, радио като лайв стриминг, уеб сайтове за мобилни телефони, смартфони, подкаст и симулкаст, радио он деманд, с две думи – радио там, където е аудиторията. Радио, създадено в хармония с промените в поведението на аудиторията и откликващо на изискването за интеракция, взаимодействие и забавност, игривост.
Александър Шулжицки от EBU, Женева, анализира новите опции в излъчването на европейските обществени радиа и обобщи анализа си с десет ключови послания относно радио-стратегията. Послание 1 гласи: използвайте разказването на истории и драматургията в три акта, за да подобрите взаимодействието с аудиторията. Ще поясня, че става дума за модел на създаване на радиосъдържание, а не за жанра радиодраматургия. Послание 8: обръщайте внимание на горещите теми, публикувани от слушателите (феновете, последователите). Послание 10: използвайте творчески и експериментално обществените медии. Анди Парфит от Би Би Си каза по своеобразен начин „чао” на Златната аналогова ера на радиото с думите: успехът прави промяната трудна, но трябва да се променим.
Франческа Панета от The Guardian представи радиотелевизионния и мултимедиен департамент на световния вестник, който конкурира сериозно което и да е европейско национално обществено радио с количеството на продукцията си, предоставена за подкаст, и изпреварва доста от тях с броя на аудиторията си.
„Да видиш какво се е изпречило под носа ти, е постоянна битка” - Джордж Оруел.
Ревността може да се предава и по факс. Да влиза в него както хартията, да излиза от там и да разяжда сърцето, душата, главата. Поне в пиесата на Естер Вилар. Авторката е родена през 1935 година в Буенос Айрес, Аржентина. Завършва медицина и работи като лекарка, но след време изцяло се посвещава на писателската си дейност. Автор е на много книги, които се..
Животът се състои от прости неща – малко пари, едно куче, боб за обяд, чаша вино, няколко кокошки, къщата на село. През 1997 година Огнян Логофетов отива в село Осиково, Смолянска област. Там в мир живеят християни и мюсюлмани. Заедно вдигат сватби, заедно се раждат и заедно си отиват от света. Заедно гледат и пчели. Трябва да си много внимателен с..
Радиотеатърът с удоволствие ви представя премиерата на „Звезда без име“ от Михаил Себастиан. Всички участници в радиопроекта работиха с истинска творческа радост и вдъхновение. Представям ви екипа: Превод: Огнян Стамболиев. Адаптация: Яна Добрева. Участват артистите: Силвия Лулчева, Веселин Ранков, Валентин Ганев, Пламен Пеев,..
Пиесата на Георги Василски „Три бири – Ново време“ е тъжна сатира за нещата и събитията, които връхлетяха България през годините на прехода. Връхлетяха, но не уплашиха – компанията, която авторът събира, коментира ставащото с насмешка, понякога с напразни надежди, друг път с ентусиазирани пророчества. Както може да се очаква, от копнежите и бляновете на..
В седмицата ( 17 - 21 декември ), в която най-силно очакваме коледните празници, започва и тази серия на рубриката „Запазена марка“, която ще звучи всяка делнична нощ от 2 часа през нощта . Общото в петте подбрани произведения този път ще са вярата и надмогването. Но не църковната вяра, дори и не и религиозната вяра в нейния каноничен облик, а вярата,..
На 16 декември 2018 г. от 16 часа предстои да чуете премиерата на радиопиесата „Кредитът“ от каталонския драматург Жорди Галсеран. Галсеран е най-поставяният чужд автор в българските театри през последните няколко години, а предстоящата радиопиеса е първият път, в който негово произведение ще звучи в ефира у нас. Интересът към този автор далеч не е..
През декември отново ще можете да проследите нощната театрална програма на БНР - всеки делничен ден, 30 минути след полунощ, включваща преимуществено класически произведения и, по класически начин, неостаряващи постановки. В понеделник (3 декември) , от 0.30 часа , е „Дамата с кученцето“, една прекрасна и много стара постановка с актьорските гласове..