Европейската комисия определи като историческо споразумението, постигнато снощи от Европейския парламент и министрите по така наречения "Четвърти законодателен пакет" за железопътния транспорт. Той цели да намали монопола на националните железопътни компании на територията на всяка от държавите в Европа. От 2023 г. нататък компетентните органи ще трябва да възлагат договори за обществени услуги за железопътен превоз чрез търгове на състезателни начала. Това ще даде възможност на чуждестранни частни фирми да предлагат влаков транспорт у нас.
Пред БНР говорителят на ЕК по транспорта Якуб Адамович обясни, че планът не е заплаха, а възможност за по-добро качество и цени за потребителя:
Това не означава, че в страни като България, където държавните железници са важна институция по исторически причини, служителите ще загубят работата си. Това е така, защото има преходни периоди за всичко. Предвидени са и мерки за социална защита след 2023 г.
Продължаваме рубриката „Запознай се с музикантите“ с представянето на главния диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио – Константин Илиевски . Константин Илиевски произхожда от..
Човекът, с когото ще ви запознаем тази седмица е цигуларката Галина Койчева - концертмайстор на Симфоничния оркестър на БНР. „ Утвърден и желан солист е, чудесен камерен изпълнител и перфектен..
Запознай се с музикантите! Това е пространството, където всяка седмица ще ви срещаме с някой от музикантите от съставите на БНР. Стартираме с цигуларката Десислава Чолакова , далеч не само..