Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Велоалеи в София се появяват на места, където колите непрекъснато се движат или паркират

Снимка: БГНЕС

Липсата на достатъчно велоалеи в столицата е проблем, но оказва се, че още по-голям е проблемът с велоалеите, които се появяват на места, където колите непрекъснато се движат или паркират върху тях. Такъв е случаят с велоалеята на улица "Г. С. Раковски" в София. Наскоро обаче Столична община я обезопаси, като постави гумени ограждения.


Подкрепяме общината в усилията ѝ да направи велосипедна инфраструктура на това място, защото тя е необходима, но същевременно посочваме многото пропуски както в планирането, така и в комуникацията с обществеността. Това отбеляза в интервю за предаването "Хоризонт до обед" архитект Петя Петрова от Сдружение "Велоеволюция“:

Изключително важно е общината, създавайки своята визия, да знае накъде върви и да си създаде екип, който иска да следва тази визия, защото ние сме свидетели на неща, които чуваме от кмет или заместник-кмет, но изведнъж се оказва, че има едни комисии от експерти, които взимат решения, които са в противоречие с тези думи и не одобряват решенията на проектантите, които предлагат по-съвременни концепции. Това противоречие вече дава много пряк израз, когато хората виждат какво се случва.

На велосипедистите много често им се налага да влизат в подлезите, а по принцип правилото е автомобилите да се съобразяват с пешеходците и велосипедистите. Това посочи Стефан Марков, общински съветник от групата на РБ в София:

Трябва да си дадем сметка, че говорейки за чистотата на въздуха, за приоретизирането на градския транспорт, за велотранспорта и т.н., трябва да се създават известни пречки пред автомобилите и да се разширяват велотрасетата. Свързването на велотрасетата също е много голям проблем.

Цялото интервю с арх. Петя Петрова и Стефан Марков можете да чуете от звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!