Каналджии използват строежа на оградата на турската граница в бургаска област за прикритие, за да прекарват мигранти с товарни камиони, които имитират, че са натоварени със строителни материали. Това е една от версиите, по които се работи, за да се установи как е изградена схемата за нелегалния трафик.
Разследването на този етап показва, че фирмите, ангажирани със строителството, не са в схемата. Проверява се и се работи обаче и по тази версия, каза апелативният прокурор на Бургас Любомир Петров. За по-малко от месец бяха разкрити два случая на трафик с камиони. Първият се подпали до Резово:
И ако не беше станал този инцидент - първият камион да се запали, слава богу, че не пострадаха хора, вероятно щеше да се разкрие по-късно тази схема или въобще да не се разкрие, посочи прокурорът.
Използва се строителството на границата и движението на камиони със строителни материали, обясни още Любомир Петров:
Това си е чист камуфлаж и е правено очевидно с тази цел - че едва ли някой граничен полицай ще спре такъв камион, който на пръв поглед е натоварен със строителни материали и идва от границата.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА