Приходите за България ще бъдат почти два пъти по-големи от концесионните такси, ако държавата продължи да експлоатира летище София. Това припомни отново Тодор Митов от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа".
Синдикатите настояват да бъдат преразгледани заложените параметри на концесията и очакват среща с министъра на транспорта Ивайло Московски. Ако това не стане се заканват да блокират летището. 154 000 000 са приходите на летището само за миналата година, а за 35 години, колкото е времето на концесията, приходите ще бъдат повече от 5 400 000 000 лева, които вместо в бюджета на държавата, ще отидат в концесионера. Докато в концесионния анализ пише, че ще се вземат 2 милиарда и нещо. Освен това пише, че 305 милиона ще дадат за развитие и реконструкрия на летище София, а то последните три години дава средно дава средно по 12 милиона - за 35 години това ще бъдат 420 милиона, обясни Митов. В момента към летището има изградена добра транспортна инфраструктура, изцяло финансирана от държавата, което не е отчетено като аргумент. От синдикатите напомнят, че в проекта за концесионен договор не са предвидени достатъчно средства за модернизация Всеки ден не се купуват машини и съоръжения, нито пък се прави писта. Като намалеят тези разходи и инвестиции в дейността на летището относно неговата дейност, то печалбата ще се увеличава, а ние сега искаме да направим точно това - да се даде печалбата на някой друг, подчерта Тодор Митов. Преди близо месец процедурата за концесиониране беше спряна.От Министерството на транспорта посочиха като причина подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията. На 1 юли обаче процедурата беше подновена.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА