Заедно с досегашните форми - целодневна и полудневна, образователното министерство ще се опита да наложи нови две - почасова и самостоятелна. При първата децата ще могат да посещават детска градина между три и пет часа на ден, като родителите ще определят графика.
Ако обаче те изберат детето да учи вкъщи, ще трябва да гарантират постигането на конкретни резултати пред комисия, обясни Ваня Трайкова от МОН:
Тоест това, което ще трябва да прецени тази експертна комисия към управлението по образование, е свързано със средата, която ще осигурят на детето, както и начина, по който са постигнали резултата. Това ще трябва да представи родителят пред тази комисия, за да бъде включено детето в тази организация.
Играта ще е водеща във всички дейности и при всички форми на предучилищното образование, заяви заместник-министърът Диян Стаматов:
Децата ще играят, докато учат математика, децата ще играят, докато учат по български език, но играейки, те ще се научат на съответните необходими поставени първоначално задачи.
С новите стандарти тригодишните деца би трябвало да могат да различават малко и много, а в края на петата година да могат да броят до десет.
Проектът ще бъде качен на сайта на министерството до края на деня, ако бъде приет, ще влезе в сила от 2-ри август.