От 515 образувани помирителни производства на потребители с търговци през миналата година , повече от половината са прекратени след неявяване на търговеца, сочат данните на Комисията за защита на потребителите. Статистиката сочи, че в момента помирителното производство не е особено ефективна процедура независимо, че от въвеждането на този по-евтин и по-бърз способ за разрешаването на спорове през 2011 година ефективността нараства.
За да стимулира търговците Комисията за защита на потребителите е публикувала на страницата си списък с търговците, изразили предварително съгласие за участие в помирителни комисии. Предвижда се и обучение на служителите на ведомството за това как да се прилага метода на посредничество. Ивелина Досева - директор на дирекция, поясни:
За нас беше много важно с тези стимули не само експертите да бъдат обучавани, но и от другата страна търговците да бъдат въвлечени за участие. Никой не е в състояние да задължи един търговец да участва в извънсъдебното решаване на спора, но също така е добре за един търговец, ако той предварително заяви, че има желание за такова участие. По този начин неговият имидж става по-добър.
Обучението на 125 служители на Комисията в цялата страна ще продължи 9 месеца, а проектът по Оперативна програма "Административен капацитет" е на стойност близо 86 хиляди лева.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА