Трябва да се прави разлика между хулиганите на пътя и тези, които искат да си тестват хубавите коли и да се състезават, казаха от ЕТЦП по повод наглата изява на жълтите павета в София и множеството сигнали за гонки в столицата и областните градове.
Организацията настоява държавата да създаде условия за организиране на гонки с мощни автомобили в контролирана среда и с осигурена безопасност за участниците и публиката.Организацията категорично осъжда опасното шофиране по улиците и припомня, че никой не е над закона, без значение колко мощен автомобил управлява или колко пари има в джоба си.
- Какво е позицията на Европейския център по транспортни политики за зачестилите случаи на дрифтове в София в големите градове?
"....трябва да правим разлика между дрифта като спорт и хората, които искат дори и любителски да практикуват този спорт и опасното шофиране, което се случва в центъра на София включително и на жълтите павета. Съществена е разликата, защото едни хора са принудени вечер късно, на не толкова натоварени булеварди и улици да се опитват да практикуват този спорт. И то не защото искат да го правят в града или по пътища, които не се ползват толкова много, а защото няма къде...
И съвсем друго е тогава, когато родителите ни, близките ни, са ни купили някаква много скъпа кола, защото в повечето случаи тези хора дори не са си купили сами автомобилите... И просто наглостта стига до такава степен, че тези хора тотално погазват законите и правилата в тази държава, позволявайки си в центъра на столицата да извършват груби нарушения на Закона за движение по пътищата. Нашата позиция по този въпрос е ясна и категорична. Ние смятаме, че основен виновник да се стигне до това положение е преди всичко държавата. Защо със своите действия и бездействия през последните 30 години държавата така и не намери начин да се задели бюджет в необходимия размер, така че да се построи такова съоръжение за хората, които искат да практикуват автомобилни спортове в България. Те не са малко, повярвайте. Намираме пари за стадиони и всякакви други прищявки, но някак си, за автомобилния спорт не намираме средства.
Тези хора, бидейки принудени да правят нерегламентирани състезания, просто защото няма къде, виждате какви щети причиняват, включително има и смъртни случаи. Трябва да се прави разлика между хора, които искат да спортуват и по принуда се отличи и да правят не особено регламентирани дейности и хора, които просто в наглостта си позволяват да нарушават закони.
- И все пак ако и двата типа хора дрифтират там, където е неподходящо, те трябва да носят и наказателна отговорност....
- само че ако в един момент аз Ви кажа "Много е хубаво, ако искате да практикувате спорт", обаче в лицето на държавата има една федерация - Българска федерация по автомобилен спорт, която събира в себе си 30-годишната история на българския автомобилен спорт. Тази федерация съвсем законно до вчера е упражнявала правата си като такава, поощрявала е спортистите, търсила е начин, къде те да се състезават законно... И държавата, преследвайки някакви частни интереси, допуска да се създаде някаква новоизлюпена федерация, която прави гаф след гаф, създава проблем след проблем. Раздели цялата автообщност на две. И на практика провежда едни състезания, които са много спорно колко са безопасни и колко са добри... Тъй като българската федерация по автомобилен спорт в рамките на миналата година, когато имаше право и провеждаше състезания, цели им усилия бяха привлечени именно към това - да се привлекат младите водачи, които искат да карат бързо, да се създадат условия дори градски, но безопасно, без да притесняваме останалите граждани, и без да се създава риск от ПТП, с участието на цивилни, тези хора да провеждат своите състезания и да си изкарват адреналина. Сега общността е разделена на две, хората няма къде да се състезават, никой не говори за построяването на такова съоръжение. И общо взето държавата направи така, че да създаде този проблем и вместо да търсим решение, тоест в един ден на определени места при ясни условия, осигуряване на линейка, безопасност, определени стандарти, държавата прави така и обявява тотална война на тези, които организират подобни състезания и ще ги преследва. Само че това няма да разреши проблема, както и досега не е бил разрешаван този проблем. Това е от ден до пладне, просто защото в този случай, който наистина беше на жълтите павета, е проява на пълна наглост. Ще има шум няколко дни, най-вероятно ще спрат за месец два този вид състезания и след месец два, наесен с песен както се казва и всичко ще продължи наново.
Повече по темата ще чуете в интервюто на Радка Петкова.
Eто една интересна история, която от просто мечта и стремеж, стъпка по стъпка се превръща в реалност. И не само! "До Финландия и назад", освен и из цяла Европа е част от неговата история, като пит стоп междувременно и за тръмплин му служи Сезон 10 на музикален формат. Предизвикателства, трудности, събуждане на твореца в себе си и още.... Георги..
Днешните тийнейджъри са децата на родители, израснали вече в демокрация. Но те растат с малко ограничения и с малко задължения. Това е една от сериозните причини за агресията, която се шири в обществото ни. Това мнение изказа в предаването „На чаршията, в чата“ на Радио Кърджали училищният психолог Галина Запартова. „Нещо много липсва в начина,..
Тази година традиционната Коледна изложба на Дружеството на художниците в Кърджали ще бъде с благотворителна кауза. Картините, които ще бъдат изложени в експозицията, ще могат да бъдат закупени, а събраните средства ще бъдат вложени в ремонт на покрива на Керимовата къща. Проблемът с покрива на тази уникална като архитектура..
Как са си помагали родопчани в село Петково и продължават да си помагат и днес разказва Георги Кулов, историк, но и франгаджийски зет от 1980 година. От него ще научите и какво означава "франгажии" и защо зетьовете и снахите са приобщени в родовете. "Солидарността им е пословична и трябва да кажем, че тя е свързана с поминъка, който упражняват -..
Силно участие със запомнящ се кафе коктейл, но без класиране в призовата тройка, записа Иван Парнаров от Кърджали на провелия се в София Бариста шампионат, организиран от една от най-популярните марки италианско кафе, които се предлагат в България. Кърджалийският бариста не успя да вземе титлата заради наказателни точки за просрочено време за..
След септември 2026 година рудник „Ада тепе“ приключва работата си. От "Дънди Прешъс Металс Крумовград" заявиха, че като отговорен работодател и социално-ангажирана компания, вече работят по варианти за закриването и рекултивацията на своя рудник. На провелото се обществено обсъждане, което е в изпълнение на поетия ангажимент за открито и..
За поредна година Регионалният исторически музей в Кърджали организира Коледна работилница за деца. Тя ще се проведе от 2-ри до 5-ти декември и има благотворителен характер. На 6 декември във фоайето на музея на първия етаж ще бъде разположен благотворителен базар, който ще бъде открит в 17 ч. и ще остане отворен до Нова година. Събраните средства..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478