Фактът, че биовълната залива чуждестранните пазари и навлиза все по-силно и у нас, кара преди около година Атанас Арсов и неговият екип да започнат свой бизнес в тази ниша. Първо решават да разработят паста за зъби, но ресурсите им не достигат. Тъй като регулативните норми за производство и продажба на четки за зъби се оказват доста по-лесни за покриване, избират тази стока, и започнат да я произвеждат в България.
Нашите четки са стопроцентова алтернатива на традиционните четки за зъби. В състава им няма пластмаса, която съдържа вредните бисфеноли. Различава се и по това, че използвайки я, по абсолютно никакъв начин не замърсявате околната среда. Напротив – възпитаваш и вдъхновяваш хората около теб да мислят малко по-глобално, защото наистина всяка стъпка остава някакъв отпечатък. Колкото и клиширано да звучи, наистина изхвърляме след себе си тонове боклук, който е в изключителна тежест за природата. А нашата четка е нещо лесно, просто и интересно за ползване и наистина възпитава дух на екологично мислене.
Българските биоразградими четки са с дървена дръжка от специален сорт бамбук, който расте само в Малайзия. Той не попива вода и е защитен от бактерии и плесени, което е особено важно за продукти за орална хигиена, тъй като те са в ежедневен досег с вода. Влакната, които се използват за една от четките са черни, защото се обработват с азиатски активен въглен (binchotan), който се използва за избелване на зъбите от много години.
Времето за разграждане на четката зависи от това в каква среда е поставена. Ако се компостира и се постави в мокра пръст ще се разгради напълно за около година и половина. Ако е оставена на сухо място пък се разгражда за шест-седем години, което е абсолютно незначителен период в сравнение с традиционните пластмасови четки, които не се разграждат.
Относно бъдещето на бизнеса си Атанас Арсов казва:
Инвестицията, която направихме и продължаваме да правим, се оказа много по-голяма, отколкото си мислехме. Но въпреки всичко след първата година, теглейки чертата, бизнесът е интересен и е наистина рентабилен. Заслужава си да се развива не защото носи някаква грандиозна печалба, а защото може да се разширява и извън пределите на България, което всъщност е по-интересно за нас. Стремим се да предлагаме продукта на чуждите пазари, защото там био и еко вълната са в своя пик. Пласираме го във Франция, Германия, Румъния и Гърция. Там хората са с по-висока покупателна способност, по-екологично ориентирани и продажбите вървят доста по-добре, отколкото в България, тъй като пазарите са по-големи. В момента се опитваме да развием цяла серия на нашата марка, която да е от екологично насочени козметични продукти. Сега разработваме нов сапун, изцяло от етерични натурални масла. Надяваме се постепенно да разширяваме портфолиото си и да намираме дистрибутори и партньори в чужбина, където да разгърнем бизнеса си.
Гласуване по настоящ адрес в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване на избиратели с увреждания в изборите на 27 октомври 2024 г.
Кой има право да гласува в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване с хартиена бюлетина в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване с машина в изборите на 27 октомври 2024 г.
Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69
Тел: + 359 2 9708810
Факс: + 359 2 9733769
E-mail: office@cem.bg
www.cem.bg
Българско национално радио © 2020. Всички права са запазени.