Къде е Европейският съюз в медийната кампания за евроизборите?

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Предстои представяне и обсъждане на резултатите от сравнителен анализ на отразяването на европейските теми в български и британски медии по време на кампанията за изборите за Европейски парламент, април-май 2014 година. Анализът е част от изследване на тема „Център и периферия в европейската публична сфера”.

Къде е Европейският съюз  в медийната кампания за евроизборите, защо в рамките на кампанията българските медии и българските политици не успяват да излъчат отчетливи послания за перспективите и  ключовите проблеми на Евросъюза - отговор на тези въпроси търсим в разговор с Ралица Ковачева, журналист и автор на сравнителния анализ за начина, по който британските и българските медии отразиха изборите за Европейски парламент. 

В изследването си Ковачева проследява интересни процеси и тенденции както в работата на медиите, така и в поведението на политиците по време на изборната кампания в двете страни.

Според нея, един от сериозните проблеми и основна разлика в начина,  по който медиите в двете страни подхождат към европейската тематика, е че в британските медии ключови въпроси, свързани с бъдещето на ЕС и посоката, в която той трябва да се развива, са непрекъснато на дневен ред, докато  в българските медии обикновено това се случва кампанийно и  дори статистически е видно, че липсват достатъчно анализи и коментари, както журналистически, така и експертни по важни теми.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!