Председателството ще се отрази положително на имиджа на България като туристическа дестинация

Снимка: tourism.government.bg

Представителите на туристическия бранш в България очакват, че българското председателството от началото на следващата година ще се отрази положително на имиджа на България като туристическа дестинация и ще доведе до повече приходи от туризъм и ще привлече повече любители на пътешествията у нас.

Периодът на българското председателство представлява безпрецедентна реклама на страната. Това е брандиране на цялата дестинация. Не само София, но и такива градове като Пловдив, Търново, Варна, Бургас ще спечелят допълнително много от провеждането на поредицата от събития, казва директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов:

Увеличава се броят на туристите, средният приход от налична стая, средна заетост на легловата база. Като цяло се увеличава самата база, която преди това е била за цени на настаняване. Ще има по-голямо търсене. Страната ни ще получи един допълнителен имидж по отношение на качеството на туристическия продукт, което обикновено се разпознава като по-добро качество по време и след провеждането на такова голямо мероприятие, тъй като от една страна се доказва, че самата страна е в състояние да обслужи голяма организация, голямо мероприятие, а от друга страна тук ще пристигнат от интерес към самата дестинация и други мероприятия – конгреси, конференции.

Ето и предварителните прогнози за туристите и участниците в събитията през шестте месеца:

Техният брой ще надхвърли 40 000. Това са както участници, така и други, които ще ги съпровождат.

Очакванията на бизнеса са за положителна имиджова реклама на България, подчертава Даниела Стоева от Асоциацията на Българските туроператори и туристически агенти:

Беше анонсирано, че ще бъде създаден добър Интернет-сайт на европредседателството, където  България ще бъде представена като туристическа дестинация с по-актуална и съвременна информация за страната. Надяваме се да влезем в европейските  медии с положителни примери от България. Ние непрекъснато се оплакваме, че България е абсолютно неразпознаваема като дестинация. Сега шансът ни е да се чуе за страната ни.

Организаторите на конгресни събития и със сигурност могат да очакват положителни резултати, подчерта Стоева:

Туроператорите, които предлагат културен туризъм в градска среда имат известни опасения. Напливът от посетители, които идват по конкретен повод, който не е туристически,  създаде затрудненост в логистиката на осигуряването на настаняване и туристически услуги за обикновените туристи. Срещаме големи затруднения особено за определени периоди, в които очевидно са концентрирани мероприятията по европедседателството за настаняване на традиционните туристически групи за София. За определени дати, които за съжаление съвпадат и с най-активния туристически сезон, възможностите за настаняване в София са почти никакви или цените са нереалистично високи.

Според Даниела Стоева друго важно събитие би имало по-голямо значение за рекламата на България като туристическа дестинация:

Смятам, че много по-голям ефект всъщност ще има "Пловдив - европейска столица на културата" 2019-та и ако трябва да очакваме резултат положителен в областта на туризма, именно това е събитието, което е важно за България и върху това трябва да се акцентира.




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!