Периодът на българското председателство представлява безпрецедентна реклама на страната. Това е брандиране на цялата дестинация. Не само София, но и такива градове като Пловдив, Търново, Варна, Бургас ще спечелят допълнително много от провеждането на поредицата от събития, казва директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов:
Увеличава се броят на туристите, средният приход от налична стая, средна заетост на легловата база. Като цяло се увеличава самата база, която преди това е била за цени на настаняване. Ще има по-голямо търсене. Страната ни ще получи един допълнителен имидж по отношение на качеството на туристическия продукт, което обикновено се разпознава като по-добро качество по време и след провеждането на такова голямо мероприятие, тъй като от една страна се доказва, че самата страна е в състояние да обслужи голяма организация, голямо мероприятие, а от друга страна тук ще пристигнат от интерес към самата дестинация и други мероприятия – конгреси, конференции.
Ето и предварителните прогнози за туристите и участниците в събитията през шестте месеца:
Техният брой ще надхвърли 40 000. Това са както участници, така и други, които ще ги съпровождат.
Очакванията на бизнеса са за положителна имиджова реклама на България, подчертава Даниела Стоева от Асоциацията на Българските туроператори и туристически агенти:
Беше анонсирано, че ще бъде създаден добър Интернет-сайт на европредседателството, където България ще бъде представена като туристическа дестинация с по-актуална и съвременна информация за страната. Надяваме се да влезем в европейските медии с положителни примери от България. Ние непрекъснато се оплакваме, че България е абсолютно неразпознаваема като дестинация. Сега шансът ни е да се чуе за страната ни.
Организаторите на конгресни събития и със сигурност могат да очакват положителни резултати, подчерта Стоева:
Туроператорите, които предлагат културен туризъм в градска среда имат известни опасения. Напливът от посетители, които идват по конкретен повод, който не е туристически, създаде затрудненост в логистиката на осигуряването на настаняване и туристически услуги за обикновените туристи. Срещаме големи затруднения особено за определени периоди, в които очевидно са концентрирани мероприятията по европедседателството за настаняване на традиционните туристически групи за София. За определени дати, които за съжаление съвпадат и с най-активния туристически сезон, възможностите за настаняване в София са почти никакви или цените са нереалистично високи.
Според Даниела Стоева друго важно събитие би имало по-голямо значение за рекламата на България като туристическа дестинация:
Смятам, че много по-голям ефект всъщност ще има "Пловдив - европейска столица на културата" 2019-та и ако трябва да очакваме резултат положителен в областта на туризма, именно това е събитието, което е важно за България и върху това трябва да се акцентира.