До този момент партиите са отчели дарения за 300 500 лева. Това обявиха от Сметната палата. Данните не са окончателни.
Инициативните комитети засега не са активни, обясниха от Палатата. Тя и четири неправителствени организации подписаха меморандум за партньорство за повече прозрачност при изборния процес.
За "сиво" финансиране при рекламата на преференциалните кандидати пък информира проф. Михаил Мирчев от ГИСДИ.
От една страна партията си сключва с дадена медия договор и там донякъде нещата са проследими, но трима души от листата на тази партия очевидно неофициално си сключват под масата някакъв договор, правят чрез медията своя лична реклама, за да отидат напред чрез преференция. Това не се регистрира в самите медии в знака платена публикация и по тази линия всъщност имаме, как да го кажа, един нов сектор на "сиво" финансиране в рекламната кампания, обясни Мирчев.