Във време, когато бездуховността, безчовечността и незаинтересоваността са сред най-големите предизвикателства на обществото, изкуството може да бъде мощен инструмент за промяна. Именно тази идея е в основата на инициативата на Зорница Стойкова – възпитаник на габровската Априловска гимназия, която се бори за възстановяването на театралната дейност в училището си.
Според Зорница Стойкова истинските болести на всяко време се коренят в безчовечността, безхаберието и бездуховността. Тези пороци могат да бъдат преборени чрез изкуството, което има силата да пренасочва негативните импулси в обществото към градивни и вдъхновяващи каузи.
"В света има много сили, които, за съжаление, са водени от грешни подбуди, но изкуството е единственото, което може да ги трансформира в нещо положително и смислено", споделя тя.
За Зорница годините, прекарани в Априловската гимназия, са "богати златни години". Периодът на прехода в България е бил изпълнен с предизвикателства – учениците са преминавали през емоционални травми, но и са носили надежди за бъдещето. Въпреки трудностите, изкуството и културата са били светъл лъч в живота им.
Една от големите опасности в съвременното общество е липсата на възпитание в изкуство. "За да съществува пазарът на културни продукти, трябва да има хора, възпитани в изкуство. В противен случай нещата поемат в грозни посоки", предупреждава тя. Според нея намалява броят на младите хора, които проявяват интерес към културата, защото изкуството не е интегрирано в техния живот по естествен начин.
Според Зорница традиционните методи за въвличане на младите в света на изкуството вече не работят. "Старите подходи не достигат до новите деца", споделя тя. Това е и причината за необходимостта от обновени стратегии за културно възпитание, които да отговарят на нуждите и интересите на съвременните млади хора.
Повече за кампанията може да чуете в звуковия файл.
Слушайте!
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София. Лентата е създадена по идея на журналистката Мариана Светославова, която става и сценарист - тя научава за Мишев от Фейсбук и е силно впечатлена от забележителната му световна кариера. В "Трамвай..
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..
Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..
"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото. В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно..
Как един журналист бе добавен в поверителна група на администрацията на президента Доналд Тръмп в приложението "Сигнал". Кой е Джефри Голдбърг,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg