Приказна работа – костюми, пеене, танци. Един свят, в който можеш да бъдеш всеки друг, но не и себе си. А може би тъкмо ти, твоето себе си, зарежда с енергията си този свят, разкрил се пред зрителите на сцената или на екрана. И Параскева Джукелова мечтае точно за това още от трети клас – за тайнството на актьорската професия.
Запленена от магията на театъра, днес е колкото актрисата от трупата на Първата ни сцена, толкова и жената, която с таланта си вдъхна живот на немалко персонажи в киното и на малкия екран. Сериалите я изкушават с възможността дълго да развива образите си, пример за това е ролята ѝ във "Вина". В киното още през 1993 година печели "Златна роза" за ролята си във филма "Сезонът на канарчетата“, който разказва за репресиите на комунистическия режим. В него играе самотна майка, а днес казва, че е в етап от живота си, в който играе предимно майки. Така е в най-касовия български филм за всички времена – "Гунди – легенда за любовта", където играе майката на легендарния футболист на "Левски" Георги Аспарухов – Мария, така е и във филма "Без крила" на Ники Илиев, където се превъплъщава в майката на Мишо – героя, около когото се развива историята, базирана на действителните събития от живота на параолимпиеца ни Михаил Христов.
"Какво би се случило, ако едни хора погледнат през призмата на едни 30 години, които са преминали – какви са били тогава, за какво са мечтали, докъде са стигнали? Това е била първоначалната идея на филма – какво ще се случи, ако съберем след 30 години съученици. За конкретния случай това малко или много визира моето поколение. Ние с Бойко и с Роги сме от една, така да се каже, възрастова категория. Познаваме се с тях още от тези години – те бяха студенти в НАТФИЗ, когато аз, току-що завършила актриса, се запознах с тях и сме приятели още оттогава.
Така че не е случайно участието ми във филма, Бойко ме покани, както и другите колеги, без кастинг. Имаме много общо и всички сме минали през тези сътресения и катаклизми на политически, икономически и всякакви други промени. Борили сме се, оцелявали сме. Сюжетът на филма предлага една такава гледна точна, една пауза в ежедневието ни – отиваш някъде, с хора, с които обикновено не си, и хем си припомняш младостта, хем си даваш ясна сметка къде си в момента – в реализацията си, в щастието си, в мечтите си", обяснява Параскева Джукелова.
Тя доброволно и с желание се отдавана на процеса по създаване на един филм или спектакъл. За нея той е игра, чисто забавление. Прецизна е, когато стъпва в обувките на героите си, и обича всички жанрове и ниши на актьорската професия – особено когато има режисьор, който може да ѝ помага да овладее хаоса вътре в себе си.
В "Кино с думи“ актрисата говори с любов за света на актьора и за вълненията, които предизвиква у зрителите един "Клас 90".
"Моят мотив да правя която и да е роля е именно това – да има някакъв момент, в който зрителят да се развълнува, да се припознае, да си зададе въпрос, да се разчувства", казва Джукелова. Според нея в хубавите филми ръка за ръка трябва да вървят забавата, тъгата и размислите.
В звуковия файл тя дава отговори и на въпросите:
Снимки – "Клас 90" ФБ страница
"Стъпки във времето – поколения" е изложба, която събира Иван Андонов и Сава Цонев в галерийното пространство. Известният режисьор, актьор и сценарист Иван Андонов е представен с 15 маслени картини – от голямоформатни до кавалетни, пейзажи от края на ХХ век до поетични абстрактни платна, създадени след 2000 г. Сава Цонев излага 10..
Днес, 31 март, от 18:00 часа в галерия "Мисията" ще се проведе дискусия на тема "Съвременно визуално изкуство". Специален гост на събитието е художничката Марион Сафриуин от Марсилия, която в момента пребивава в София в рамките на двуседмична творческа резиденция (21.03-06.04). Творческата резиденция на Сафриуин е част от дългогодишната програма на..
В рубриката "Културен код" на предаването Terra Култура гостува маестро Константин Илиевски – главен диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио . Той сподели своята визия за музиката, работата с оркестъра и предизвикателствата, които съпътстват диригентската професия. Всеотдайност и интензивност в работата с оркестъра..
Младият артист Ана Аврамова прави скок от специалността си на пиар към творческия занаят на линогравюрата. Първоначално има мечта да отговаря за музикални фестивали и има кратка, но изпълнена с щастие кариера на барабанист. Въпреки че сега това е в миналото й сега се смее, че тогава е виждала сериозно бъдеще с бандата си. Пандемията промени много..
За тринадесетото международно фотобиенале "Фодар", което – отбеляза 25 години от първото си издание през 1999, е разговорът с председателя на "Фодар" и куратор на изложбата д-р Антоан Божинов. А специален гост на предаването е Боряна Пандова, която представя своята изложба "Мръсно" – част от нейния цикъл "Обекти на невниманието". Неделя от 22.00 по..
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София...
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
"Мозъчната дейност обработва информацията, ако това е сходство с компютърната дейност – да, има такова. Мозъкът – това е неговата функция да обработва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg