"Имам неописуемо желание отново да напиша опера." Мечтата на Моцарт, изразена през 1777 г., най-накрая е изпълнена през есента на 1780 г., когато той получава поръчка от Мюнхен да напише голяма опера серия за предстоящия карнавален сезон. Превъзходството на Мюнхенския оркестър и темата, включваща конфликта между божествения закон и човешката страст, между дълга и любовта, вдъхновяват Моцарт да създаде едно от своите най-сложни и новаторски сценични произведения. "Идоменей" отдавна е една от любимите творби на диригента Саймън Ратъл. Както при "Сътворението" от Хайдн, първият оперен шедьовър на Моцарт дава на Ратъл възможност да работи интензивно с хора и да задълбочи допълнително участието си в историческата изпълнителска практика в Мюнхен. Към него се присъединява превъзходен певчески състав: Андрю Стейпълс във взискателната главна роля, Сабин Девиел и Магдалена Кожена като трогателните, страстни любовници Илия и Идаманте и Елза Драйсиг като ревнивата, отчаяна Електра.
Бъдете с нас тази събота, 29 юни от 20.00 часа, когато ще излъчим концертното изпълнение на операта "Идоменей" от В. А. Моцарт, състояло се в зала "Херкулес" в Мюнхен на 16 декември 2023 г.
Действащи лица и изпълнители:
• Идоменей, цар на Крит (тенор) – Андрю Стейпълс
• Идаманте, негов син (мецосопран) – Магдалена Кожена
• Електра, дъщеря на Агамемнон (сопран) – Елза Драйзиг
• Илиа, дъщеря на троянския цар Приам (сопран) – Сабин Девиел
• Арбаче, приятел на Идоменей (баритон) – Линард Фрилинк
• Върховен жрец на Посейдон, в либретото е Нептун, (бас) – Тарек Назми
Хор и Симфоничен оркестър на Баварското радио.
Диригент Саймън Ратъл.
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Излезе една дългоочаквана книга – " Студии върху историята и настоящето на фестивала "Софийски музикални седмици" от Диана Данова-Дамянова. Това е първото по-мащабно и целенасочено изследване на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". Под формата на четири студии се проследява неговата 55-годишна история от създаването му през..
В класацията "Надпяване" всеки месец ще ви бъде представяна различна музика. Екипът на предаването се старае да бъде на вълните на новите фолклорни жанрове, но и да не забравя традиционното звучене на любимата ни народна музика. В ефира на програма "Христо Ботев" ще чуете да се съревновават не само прекрасни певци, но и виртуозни инструменталисти. Освен..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на..
В книгата си "Граф Дренски – безделник по душа" Траян Антов представя коктейл от лични спомени, шеги и закачки, разкази за остров Бали и Виетнам и опити..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg