"Бях много добра изпълнителка, но прекарвах доста часове на пианото сама. В гимназията много свирех и може би по тази причина сега, когато се срещаме със съученици и те разказват забавни случи от онези години, се питам дали наистина съм завършила същото училище. Аз дори и на военно обучение не отидох с моя випуск, защото пак имах някакъв ангажимент и трябваше да свиря. Концертиращият артист винаги е самотен. Да, наистина има начини да споделиш радостта от отминалия концерт, но все пак самотата след него е един от тежките моменти. Може би и затова като компенсация ми се даде шансът да не бъда сама на сцената, а да я споделям с други артисти, с големи певци – казва Боряна Ламбрева.
Щастлив човек съм. Не мога да кажа, че съм точно звезда, но много ми харесва това, което правя. Много го обичам, може би защото за разлика от редица други пианисти, които работят със солисти, аз наистина осъзнавам важната роля на акомпанимента. Акомпаниментът е изключително важен – той е нещото, което прави произведението цяло. В партията на пианото често има не само допълващи, а понякога и много по-важни от партията на певеца неща. Необходимо е да се стремим и по някакъв начин – да се съобразяваме и да се прекланяме пред идеята музиката да звучи в цялото ѝ богатство. Ако има само една партия, а другото е "нещо добавъчно", това ограбва и орязва произведението. Но когато те станат едно неделимо цяло, когато това е един цял продукт, който присъства – тогава се получава магията! Не се питаме кое е по-важно и кое – не, изпълнителите просто си разменят топката, прехвърлят си я и произведението става още по-интересно и по-красиво! И в този момент изобщо не е важно дали ТИ си се изявил или не си се изявил, важно е да стане ЦЯЛОТО и то – достатъчно вярно!Най-важното нещо в изкуството е човек да му служи вярно"!
Проф. д-р Боряна Ламбрева е търсен и желан партньор в почти всички вокални проекти, които се случват у нас. Всепризнат майстор на клавирния съпровод, тя е редовно на сцената със световноизвестни български и чуждестранни оперни певци от всички поколения. Има многобройни участия в редица академични, национални и международни конкурси и в камерно-вокални рецитали – преди всичко в утвърдени музикални фестивали. Предпочитан пианист-акомпанятор е в провежданите у нас и в чужбина майсторски класове на водещи певци, диригенти и оперни режисьори.
Освен на активната си концертна и звукозаписна дейност, професор Боряна Ламбрева вече повече от тридесет години е посветена и на своите студенти във Вокалния факултет на Националната музикална академия, на които преподава "камерно пеене”. Участва в журита на академични и национални певчески конкурси. Автор е на публикации в специализирани издания. Нейни са книгите "Българската солова песен" и "Камерният свят на Павел Герджиков", която излезе на бял квят през 2020 и предизвика изключителен отзвук и интерес.
В края на един изключително успешен творчески сезон, малко преди лятната ваканция Боряна Ламбрева гостува в "Предаване без име". Част от споделеното ви предлагаме да чуете в звуковия файл, а цялото интервю можете да проследите в две поредни съботи – на 22 и 29 юни, от 11 часа по програма "Христо Ботев".
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg