"Венеция, Света Лучия и Крива река. Без вина виновни" – това е името на лекцията, която изнесе преди дни във Варна Лъчезар Бояджиев – един от най-известните съвременни български художници. Въпреки че през последните 12 години той е правил лекции за почти всички издания на изложбата за съвременно изкуство, тази, посветена на 60-ото издание на Венецианското биенале, е плод на експеримент. Какъв точно и какви са изводите от него, разказва Лъчезар Бояджиев в предаването "Какво се случва".
"Нищо не може да замени реалното пребиваване в контекста на една инсталация, видеопрожекция, скулптура, живопис, тоест реалният контакт с художественото произведение, но за сметка на това има една психологическа дистанция, която реших да си позволя. Съществуват толкова инструменти онлайн, че човек наистина може да прочете рецензиите, които се появяват, може да чете почти непрекъснато през очите и съответно през смартфоните на своите приятели и колеги, може да получи информация от много дигитални платформи и от хора от целия свят."
Така, отдалечавайки се физически от биеналето, Лъчезар Бояджиев търси тенденциите и насоките, които се открояват на това юбилейно издание.
"Сега има някаква тенденция националните павилиони да стават по-интересни от общата експозиция. Амбицията, която се влага в тези национални презентации, вече не е само идеологическа или политическа, тя е по-скоро амбиция на сцената, но и национална."
Чуйте какво още сподели художникът в предаването "Какво се случва".
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg