Едва на 24 години Златомир Фунг продължава да удивява публиката с безграничната си виртуозност и изключителна чувствителност. Като резидентен артист с Кралския филхармоничен оркестър през сезон 2023/24 Фунг се подвизава в Cadogan Hall в Лондон и обикаля Обединеното кралство с оркестъра. Акцентите в Северна Америка и Азия включват дебюта на Фунг с оркестъра на Кливланд, изяви със симфоничните оркестри на Балтимор и Шанхай и турне в Япония, Хонконг и Тайван.
На 23 май се открива 55-ото издание на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". По този повод Антония Барулова разговаря със Златомир Фунг, който застава под плаката на Ернест Хьоцл и заедно представят Концерт за виолончело и оркестър №1 от Камий Сен-Санс.
Кога разбра, че музиката е много важна за теб?
ЗФ: Започнах да свиря на виолончело, когато бях на три. Израснал съм в Съединените щати. Майка ми е от България и особено от нейна страна в семейството, винаги е имало любов към класическата музика. Израснах с трима братя и сестри, и всеки от нас свиреше на музикален инструмент в даден момент, а виолончелото беше моят инструмент. Шест години учих при първия си учител. След това, когато бях на девет години, семейството ми се премести в другия край на Съединените щати, близо до Бостън. Започнах да свиря по-сериозно и да взимам повече уроци по елементарна теория и композиция. И реших, че наистина искам да стана професионален музикант.
Първият ти концерт в България предстои на 23 май. Може ли да разкажеш повече за програмата?
ЗФ: Наистина се вълнувам да свиря със Софийската филхармония. Ще представим Концерта за виолончело №1 на Сен Санс, който е много специален за мен, защото е един от първите концерти, които научих, и не съм го свирил много през последните десет години. Само преди няколко месеца го прегледах за първи път от известно време и мисля, че е наистина прекрасно произведение. Това е един от по-кратките концерти за виолончело, дълъг е само около 20 минути, но в него има всичко. Има много бурна, интензивна музика, има много любяща и лирична музика, много спокойна и забавна музика. Така че има наистина цялата гама от възможности. Затова е едно от любимите ми произведения и очаквам с нетърпение да го изпълня със Софийската филхармония.
Чуйте разговора на Антония Барулова с Златомир Фунг в звуковия файл.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg